Auteur Topic: Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles  (gelezen 2718 keer)

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Gepost op: 23 augustus 2011, 17:05:42 »
Zoals ieder jaar heeft er ook weer een plantenbeurs plaats in het Henegouwse Celles.
Alles over de beurs "Plantes Rares et de Collection" vindt u hier terug: http://www.lafeuillerie.be/plantes-rares-et-de-collection-celles-septembre.htm

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2011, 11:35:54 »
Is de beurs in Celles aantrekkelijk? Is het vergelijkbaar met b.v. Beervelde? Ik lees de aankondiging altijd in de Groei en Bloei, maar heb het nog nooit bezocht.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2011, 11:47:19 »
Is de beurs in Celles aantrekkelijk? Is het vergelijkbaar met b.v. Beervelde? Ik lees de aankondiging altijd in de Groei en Bloei, maar heb het nog nooit bezocht.

Hallo Lina,

Celles is wel leuk. Wel veel kleiner dan Beervelde. Ik geloof dat er in Beervelde meer dan 200 standhouders zijn terwijl dit er in Celles maar een 60-tal zijn. Wat zijn de verschillen, in Celles vind je enkele van de kwekerijen uit Wallonië en Frankrijk terug (zoals een Thierry Delabroye,Jardin du beau pays, de fontin ...) en ook enkele kleinere particuliere verkopers waar je soms enkele zeldzaamheden op de kop kunt tikken (bvb Arlette Dupont), ook zijn er minder standhouders met tuindecoratie, de nadruk ligt echt wel op plantenverkoop.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2011, 12:50:15 »
Hallo Wim,

Het gaat inderdaad in hoofdzaak om de plantenverkoop. Al die prullaria die je soms overal ziet is aan mij niet besteed. Maar wat ik in Beervelde ook de moeite waard vind is de stand met de prachtigste boeken. Daar kan ik me echt aan vergapen. Verder ben ik geen verzamelaar van rotsplanten, maar ben ik op jullie forum beland door mijn liefde voor de sneeuwklokjes. Vorig jaar heb ik op Beervelde een fraaie Hortensia gekocht. Hydranchea 'Silver Dollar'. En ik ben gezwicht voor een boekje met kruissteek patronen van sneeuwklokjes. Daar val ik dan weer wel voor. Ik ben benieuwd wat er deze keer weer mee terug gaat naar het hoge noorden.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2011, 15:22:23 »
Hallo Wim,

Het gaat inderdaad in hoofdzaak om de plantenverkoop. Al die prullaria die je soms overal ziet is aan mij niet besteed. Maar wat ik in Beervelde ook de moeite waard vind is de stand met de prachtigste boeken. Daar kan ik me echt aan vergapen. Verder ben ik geen verzamelaar van rotsplanten, maar ben ik op jullie forum beland door mijn liefde voor de sneeuwklokjes. Vorig jaar heb ik op Beervelde een fraaie Hortensia gekocht. Hydranchea 'Silver Dollar'. En ik ben gezwicht voor een boekje met kruissteek patronen van sneeuwklokjes. Daar val ik dan weer wel voor. Ik ben benieuwd wat er deze keer weer mee terug gaat naar het hoge noorden.

Daar ben ik het volledig mee eens, die "garden-lifestyle" toestanden zijn soms wel eens leuk maar kunnen voor mij heel storend zijn op een plantenbeurs.

Er was dit jaar ook een stand met tuinboeken op Celles, wel eens leuk om in rond te snuisteren.

De eerder genoemde Arlette Dupont stond er ook met sneeuwklokjes, er zaten zelfs enkele bijzondere soortjes tussen, maar dan wel meestal maar één potje.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2011, 18:53:06 »
Arlette Dupont, zegt mij niets. Die naam heb ik nog nooit gehoord. Of is zij een particulier die op Celles verkoopt? Verkoop jij zelf ook op Celles? En welke bijzondere soorten sneeuwklokjes heeft zij te koop? Je merkt het al, mijn nieuwschierigheid is gewekt. Alvast bedankt voor je info.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2011, 19:27:03 »
Arlette Dupont, zegt mij niets. Die naam heb ik nog nooit gehoord. Of is zij een particulier die op Celles verkoopt? Verkoop jij zelf ook op Celles? En welke bijzondere soorten sneeuwklokjes heeft zij te koop? Je merkt het al, mijn nieuwschierigheid is gewekt. Alvast bedankt voor je info.

Lina,

Arlette Dupont is een heel gedreven Waalse tuinliefhebster; dit is haar site: http://www.mon-jardin-ma-passion.be/. Zij is dus idd een particulier die op Celles verkoopt. Ik verkoop zelf niet op Celles. Daar ik zelf geen hèèl gedreven galanthofiel ben, heb ik er eigenlijk niet zo goed op gelet welke ze in de verkoop heeft,  ik dacht 'Diggory' en 'Kite' (voor jou zijn die waarschijnlijk niet zo speciaal  ;))gezien te hebben, maar ze had drie kistje met sneeuwklokjes mee en ik heb ze niet allemaal bekeken.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zaterdag 24.09 en zondag 25.09 - Plantendagen Celles
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2011, 22:41:35 »
Wat een fraaie web-site!!! :o Ik ben blij, dat je me er op hebt gewezen. Tot nu toe heb ik alleen de letter A en G bekeken. Maar de rest komt op een later tijdstip nog wel. Ik heb een vriendin, die Arisema's verzamelt (o.a.). Zij zal dit ook erg mooi vinden. G. 'Diggory' en G. 'Kite' heb ik allebei nog niet. Ik heb nog niets boven de 30 euro gekocht. Maar mijn verzameling groeit al wel aardig. Elk jaar komen er wel een paar bij. Morgen eerst maar weer de web-site verder bekijken.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.