Ik loop een beetje achter op het gebied van tuf-tuf-tufstenen, onlangs heb ik een paar tufstenen kunnen bemachtigen. Het betreft een paar tufrotsen en wat rechthoekige tufblokken.
Ik heb een paar uur mijn hoofd gebroken hoe ik dat in hemelsnaam op een ietwat natuurlijke manier kon combineren, daarbij rekening houdend met zoveel mogelijk beplantingsmogelijkheden gericht naar het oosten, het zuiden en het westen. Kijk maar eens wat mijn getormenteerde, halfgebroken hoofd samen met mijn door de ruwe tufrotsen geschuurde handen hiervan heeft bewerkstelligd. Als je gedaan hebt met kijken mag je verder lezen ....

Van de lompe, rechthoekige tufblokken ga ik wat hoeken afstompen. Omdat het geheel wat hoog is (bedoeld voor veel beplantingsplaatsen) heb ik de stenen wat aan elkaar gemetst met een mengsel van wat potgrond, met veel zavel, wat zand en cement, dat geeft een redelijk gele kleur als het droog is. En nu nog beginnen planten....
Ik ga dit tuftuintje combineren met een andere constructie, maar dat andere geval post ik later nog wel eens als het af is.
Als je het 'archilelijk' vindt, dan mag je dat altijd zeggen, ik trek het mij toch niet aan.

Dit planten die er op zullen komen, trekken zich dat trouwens ook niet aan, lol