Ik kende hem niet echt Kris, heb het even opgezocht en hij blijkt in de Tien Shan en Pamir thuis te horen op een hoogte variërend tussen 2000 en 3500 m, waar hij bloeit tussen juni en augustus. Geen wonder dat de biologische klok van het dingetje in de war raakt in onze lage landen bij de zee...
Ik heb de indruk dat dit niet zo'n algemene en populaire soort is Luc. Dus je hoeft niet verwonderd te zijn dat je hem niet kent !
Ik kom ze zelden tegen op beurzen, bij liefhebbers etc...Ik heb hem gezaaid en de zaden waren afkomstig van een toenmalige zaadexpeditie van de AGS . Namelijk de AGS zaadexpeditie naar China van 1994 ook bekend onder de naam "ACE" seedexpedition .
Ik heb ze toen gezaaid zonder maar iets af te weten van deze soort. Een aantal zijn toen in de tufsteen geplant.Nadien heb ik niet veel aandacht meer aan dit plantje geschonken om de eenvoudige reden dat het nooit of te nimmer bloeide ...Het is pas de laatste jaren- na zowat 15 jaar in onze tuin-dat deze Androsace heel spaarzaam begint te bloeien. En als hij bloeit, ja dan ........De vorige 2 jaren is het binnen de 14 dagen beginnen sneeuwen als deze soort hier bloeide ...

Maar hij bloeit hier in ieder geval alleen in het najaar. Bedankt nog voor de info , hebben we weer een "plantportret " bij mekaar .