Iris 2012

Gestart door Bert Stegeman, 29 december 2011, 18:07:19

Vorige topic - Volgende topic

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 maart 2012, 23:20:22
Vandaag stonden inmiddels 4 bloemen open  -((1 als het enigszins mee zit probeer ik morgen nog een beeldje te schieten.
Ik heb hem op de verkoopdag in Utrecht op de kop getikt, bij wie weet ik echter helaas niet meer ! -2((
Luc, dank voor de toelichting maar ik wordt er een beetje  ))5 van, zal er eens een boek van aan moeten schaffen denk ik.
Die foto houden we nog te goed dan en dat wordt weer dringen in Utrecht, denk dat er om 07.00 uur al voor de poort liggen --3 --11.

Luc Gilgemyn

Graag gedaan Cor  ;)

Hier de beloofde extra foto's - ik zag vanmorgen overigens een dikke hommel druk bezig... hopelijk vindt er zaadvorming plaats !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Matthias Fouquaert

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 maart 2012, 08:09:42
Alleszins iets voor op de verlanglijst, Luc. In Utrecht vindt je altijd wel iets speciaals. Zo heb ik er mij verleden jaar ook enkele mooie irisjes aangeschaft. Foto's zullen later nog volgen... .

+1 en hier is het nog even geduld op een Iris bloem. ))8

Deze Iris reticulata komt van Harlow en geeft toch nog een bloem. :D

Theo Stronks

Een paar dagen zon,en menig plant begint te bloeien,zo ook deze Iris zenaidae.

Luc Gilgemyn

Hoho... Prachtig ! Heb je die buiten staan Theo ??  :o

Wim Boens

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2012, 10:53:00
Graag gedaan Cor  ;)

Hier de beloofde extra foto's - ik zag vanmorgen overigens een dikke hommel druk bezig... hopelijk vindt er zaadvorming plaats !

((6 ((6 ((6 ((6

(zucht)

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Theo Stronks

Ja Luc die staat "gewoon" buiten ,zonder enige bescherming overwintert.
Goed doorlatende stenige grond,is datgene waardoor de plant zich prettig voelt.
Zag dat er nog een 2e bloem aankomt.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 25 maart 2012, 19:53:36
Graag gedaan Cor  ;)

((6 ((6 ((6 ((6

(zucht)

-5(  ik denk niet dat hij graag vochtig staat Wim...  --3  gelukkig heb je snel gedweild...  -2(

Cor van Kapel

Graag gedaan Cor  ;)

Nou als de pol ooit nog eens hoognodig opgehaald en gedeeld moet worden ............ Hou ik me aanbevolen -1(

Luc Gilgemyn

Je komt op de lijst Cor !  ;)

Frankie Wulleman

Citaat van: Theo Stronks op 25 maart 2012, 18:50:37
Een paar dagen zon,en menig plant begint te bloeien,zo ook deze Iris zenaidae.

Fraai resultaat, Theo. Is dat geen Juno?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Theo Stronks

Dat klopt Frankie,hij staat misschien beter bekend onder de naam Iris graeberiana syn. zenaidae.

Bart Moerland

Pffff Theo....heb um ook in de voortuin gehad maar hier nooit meer teruggezien --13.......mooie prent man!
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Hans Meulenbelt

Wat een prachtige Iris, Luc, en de foto's zijn al even mooi. Mocht je nog een liefhebber zoeken voor het nagewas dan hou ik me aanbevolen!!!
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Wim Boens

:D :D Hoe lang is die wachtlijst ondertussen, Luc?  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270