Daar is ook wel een reden voor te bedenken Kris. 9 pond bij Rare Plants. Maar goed, je hebt gelijk als je bedoelt dat het ook wel de moeite waard is om te proberen, want wie smelt niet bij de aanblik van zoiets moois.
Ooit geprobeerd in de tuin? Moet kunnen volgens enkele commentaren.
Mijn plantjes komen nog van de inmiddels ter ziele gegane kwekerij "Tilebarn Nursery". Bij Peter Moore kon je ze ook aan de helft van de prijs krijgen als ik het me goed herinner.Ze zijn zeker goed te zaaien Gerrit en op enkele jaren tijd heb je echt mooie plantjes !
Ik heb ieder jaar zaad , mocht er iemand interesse hebben ?
Of ze winterhard zijn ? Normaal gezien niet maar .......Ik was in de Peloponnese op diverse groeiplaatsen van deze soort en één van die groeiplekken lag toch wel erg hoog ! Op Mount Chelmos komen ze ook voor op grotere hoogte , ik zou moeten kijken voor de juiste hoogtes in mijn notities. Je zou dan denken dat nakomelingen van die planten beter tegen de kou kunnen? In ieder geval daar ligt in de winter sneeuw . Daar gaan we weer , sneeuw het juiste isolatiemateriaal ....Ik zal het zeker nog eens proberen , dat ga ik niet kunnen laten . Maar niet met de getoonde plant ,die heeft al een te grote knoldiameter .
Ze zijn ook in de natuur zeer prachtig .....Misschien moet ik eens een paar natuuropnames opsnorren ?