Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Kris,Ik hou heel erg van Cyclamen dat weet je ondertussen al wel maar de seizoenen moeten op hun tijd blijven wil je op één of andere manier toch ook wat kunnen genieten van je tuin.Dus laat ons eerst nog enkele aangename zomeravonden hebben en laat dan de Cyclamen maar bloeien, waaronder de Hederifolium inderdaad de eerste is.
Volledig mee eens, Danny. Ik wil ook wel eens genieten van een zomeravond of -dag, zonder te moeten denken aan regenjassen, paraplu's en meer van dat.....En daarna kijk ik ook wel uit naar de herfstbloeiende bolgewassen (als ze tegen dan niet weggerot zijn )
Een standpunt waar ik kan inkomen Danny !
Vandaag heb ik langs de ene kant iets leuk ontdekt maar langs de andere kant ook weer niet.Ik verklaar me nader.Ik heb nl. de eerste bloemknop van een Cyclamen Hederifolium ontdekt in m'n tuin, reeds een bloemstengel tussen de 5 en 10 cm. boven de grond.Dit is uiteraard heel leuk maar langs de andere kant geeft me dit al een beetje het herfstgevoel en we hebben eigenlijk nog geen deftige zomer gehad.
Cyclamen africanum is ook in bloei gekomen.
Het eerste bloempje op een drie jaar oude zaailing van Cyclamen hederifolium 'Perlenteppich'. Mooi egaal wit!
Heel mooi Wim!Wat gebruik jij als substraat?
WimWat is de reden waarom je wacht tot de cyclamen voor de eerste keer gebloeid hebben Wim ? Zet je ze dan per kleur of hoop je nieuwe eigenschappen te zien of groeien ze gewoon sneller in pot...?Gr. Lily- Anne