Crocus 2012

Gestart door Wim Boens, 7 januari 2012, 16:59:20

Vorige topic - Volgende topic

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2012, 15:25:58
...... dwars door een andere plant heen is gegroeid, daarvoor is hij overigens uitermate geschikt !  -8( Hij zal dus best ook wat stengel hebben.
Daar zullen we dan bij het aanplanten rekening mee houden -8(, nou eerst nog zien te vinden (bij Peter c. Nijssen staat hij in de catalogus).

Frankie Wulleman

Vandaag enkele eerste schuchtere bloemen van deze Crocus chrysanthus 'Cream Beauty'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Andere krokusjes wachten geduldig hun beurt af onder de sneeuwlaag.

Bert Stegeman

Citaat van: Cor van Kapel op 11 februari 2012, 13:23:21
Door de postings van al die schitterende crocussen, begin ik daar steeds meer trek ))4 in te krijgen.
Bij gebrek aan weercondities om iets in de tuin te doen zat ik wat te googelen op 'crocus' en kwam op Wikipedia deze http://en.wikipedia.org/wiki/File:Crocus_banaticus.jpg ((2 ((6 C. banaticus tegen. Iemand enig idee of deze in cultuur is  )))1 en waar deze soort oorspronkelijk vandaan komt??

Luc Schreef al waar hij van daan kwam.
Ik vond nog de info: de bladeren zijn vrij vlak ongeer 7 mm groeit het liefst op humeuze grond.
bloeitijd inderdaad september oktober

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 11 februari 2012, 16:44:15
Andere krokusjes wachten geduldig hun beurt af onder de sneeuwlaag.

Ik ben deze wintertoestanden eigenlijk meer dan beu , voor mij mag de echte lente beginnen !
Ben wel benieuwd hoe alles eruit zal zien in ontdooide toestand, ))4 Van de eerste bloeiende crocussen
heb ik maar weinig kunnen genieten dit jaar, maar de hoofdbloei moet gelukkig nog komen.
Ik kijk er al naar uit !!! :D
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Hier begint het Crocus seizoen dan ook een beetje te komen.
Deze Crocus Stond er gisteren mooi bij in de zon.

Luc Gilgemyn

Die had het duidelijk naar zijn zin in het zonnetje Bert !  Sneeuw of geen sneeuw !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Bert Stegeman op 12 februari 2012, 17:14:39
Hier begint het Crocus seizoen dan ook een beetje te komen.
Deze Crocus Stond er gisteren mooi bij in de zon.

Mooi contrast Bert, de ijzige sneeuw en de warme kleuren van  de Crocus .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bert Stegeman

bedankt voor de complimenten
Helaas --13 of eindelijk is de sneeuw nu er om heen weg.
Sneeuw in de tuin zorgt altijd wel voor sfeer volle beelden.
maar zoals zovele ben ik ook toe aan het betere weer. --9
Had de foto op het juiste moment gemaakt.
Volgens mij heeft hij nu zijn kopje er maar bij neergelegd --13

Hans Mol

Bij mij in de tuin stonden ze al mooi in bloei voordat de sneeuw viel. Nu de sneeuw weg is ligt alles plat en naar mijn idee komt dat niet meer goed.  :-[
NRV-lid

Frankie Wulleman

Citaat van: Hans Mol op 13 februari 2012, 21:53:00
Bij mij in de tuin stonden ze al mooi in bloei voordat de sneeuw viel. Nu de sneeuw weg is ligt alles plat en naar mijn idee komt dat niet meer goed.  :-[

Ik vrees dat je gelijk hebt, Hans. Op het eerste gezicht lijkt het hier van hetzelfde liedje. Voor de vorst stond er van alles en nog wat in knop. Nu zijn al die bloemknoppen stukgevroren. Nu de sneeuw stilaan verdwijnt wordt de ravage merkbaar... :(

Danny Bonnez

Na de ijstijd is het bang afwachten hoe alles nu verder zal ontwikkelen, ))4, bij de crocussen is het mij alvast
duidelijk, alle bloemen van voor de vorst zijn verloren, :(,maar alle nieuwe knoppen beginnen zich verder te
ontwikkelen zodat er binnenkort terug bloei zal zijn. In mijn tuin moeten de meeste crocussen nog in bloei komen.
Nog een beetje geduld en een beetje --9 , en we kunnen terug --15.....
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ik voeg alvast daad bij het woord, Danny.
Deze morgen, een druilerige start, toch stonden dit groepje Crocus biflorus weldenii 'Miss Vain' er zo bij.

Frankie Wulleman

Maar vanmiddag hadden we hier enkele zonnige periodes die zowaar het Rivièragevoel terug brachten. Zo dacht 'Miss Vain' er ook over.

Frankie Wulleman

Zowaar een eerste bloem van C. sieberi subsp. sublimis 'Tricolor'.