Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Roest

Citaat van: Bert Stegeman op 26 maart 2019, 20:16:52
onze laan staat er ook weer vrolijk bij de bomen in bloesem.
nu nog wel mooi maar na de bloei ruimen in de tuin.
foto vanuit raam gemaakt.

Een soort tulpenboom denk ik Bert, maken wel een zootje op de stoep als de bloemblaadjes vallen.

5,87 meter minder hoog is deze Euonymus japonicus 'Rykujo' en leunt lekker lui tegen een lavasteen
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Roest op 12 april 2019, 21:34:38
Citaat van: Bert Stegeman op 26 maart 2019, 20:16:52
onze laan staat er ook weer vrolijk bij de bomen in bloesem.
nu nog wel mooi maar na de bloei ruimen in de tuin.
foto vanuit raam gemaakt.

Een soort tulpenboom denk ik Bert, maken wel een zootje op de stoep als de bloemblaadjes vallen.

5,87 meter minder hoog is deze Euonymus japonicus 'Rykujo' en leunt lekker lui tegen een lavasteen

Heel klein maar enorm decoratief, Gerrit !! Super!

Cercis sinensis 'Avondale' is een stuk groter en komt ook in bloei - op de derde foto zie je zijn gezelschap.



Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Paeonia suffruticosa

Cornus nuttallii is de eerste Cornus die in onze tuin bloeit.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

Daarbij hoort enkel een WOW voor zoveel schoonheid Herman.

Bij mij valt deze Azalea mollis (of is die ook al van naam veranderd ?) van ver op.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Edgeworthia chrysantha staat klaar om te bloeien!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Filip Wauters

Dag Herman,

heb deze ook al eens geprobeerd. Was niet zo'n success, zowel qua groei als bloei. Welke cultuureisen zou je aanraden?

groetjes

Filip
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Filip Wauters op 30 januari 2020, 19:18:51
Dag Herman,

heb deze ook al eens geprobeerd. Was niet zo'n success, zowel qua groei als bloei. Welke cultuureisen zou je aanraden?

groetjes

Filip
Filip, deze staat in humusrijke grond beschut tussen andere bladverliezende struiken. Ik heb hem nog maar van in 2017.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Marc Coolens

Enkele lentefoto's om op te fleuren
Prunus Shi Dori heeft nog nooit zo uitbundig gebloeid

Luc Gilgemyn

Citaat van: Marc Coolens op  7 februari 2020, 20:34:32
Enkele lentefoto's om op te fleuren
Prunus Shi Dori heeft nog nooit zo uitbundig gebloeid

Hele mooie struik is dat Marc.

Hieronder toverde  deze nog piepjong Hamamelis voor het eerst wat bloempjes te voorschijn..

Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

De bloemen van Viburnum burkwoodii ondernemen ook een schuchtere poging om zich te openen - mooi effect tussen de roze knoppen en het wit van de geopende bloemen vind ik altijd.  De prachtige geur krijgen we er straks gratis bij.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Prunus incisa 'Kojo-no-mai'
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  9 maart 2020, 23:11:03
Prunus incisa 'Kojo-no-mai'

Ideaal als je de plek hebt ....ik moest er in een kleine tuin teveel aan snoeien ...Ook mooie herfstkleur .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op  9 maart 2020, 23:11:03
Prunus incisa 'Kojo-no-mai'

Hier is ie nog zo ver niet.  Toch vreemd dat wij met bepaalde zaken voorop zijn en andere planten zijn dan weer achter... Dat zal wel met de plaats in de tuin te maken hebben denk ik.

Hier bloeit de dwergsoort (mits snoei om de paar jaar) Forsythia 'Pauline' uitbundig. Ong. 60 cm hoog.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 maart 2020, 11:40:35
Citaat van: Herman Mylemans op  9 maart 2020, 23:11:03
Prunus incisa 'Kojo-no-mai'

Hier is ie nog zo ver niet.  Toch vreemd dat wij met bepaalde zaken voorop zijn en andere planten zijn dan weer achter... Dat zal wel met de plaats in de tuin te maken hebben denk ik.

Hier bloeit de dwergsoort (mits snoei om de paar jaar) Forsythia 'Pauline' uitbundig. Ong. 60 cm hoog.
Luc, hoe oud is Pauline? Ik heb die zaterdag in Gent gekocht, maar denk toch best nog enkele jaren in pot laten (gevaar voor plattrappen).
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 10 maart 2020, 12:46:42
Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 maart 2020, 11:40:35
Citaat van: Herman Mylemans op  9 maart 2020, 23:11:03
Prunus incisa 'Kojo-no-mai'

Hier is ie nog zo ver niet.  Toch vreemd dat wij met bepaalde zaken voorop zijn en andere planten zijn dan weer achter... Dat zal wel met de plaats in de tuin te maken hebben denk ik.

Hier bloeit de dwergsoort (mits snoei om de paar jaar) Forsythia 'Pauline' uitbundig. Ong. 60 cm hoog.
Luc, hoe oud is Pauline? Ik heb die zaterdag in Gent gekocht, maar denk toch best nog enkele jaren in pot laten (gevaar voor plattrappen).

::)  Je vraagt een dame toch nooit naar haar leeftijd hé Herman !  :o  ;)

Zonder geintjes, die staat al zeker 12 jaar of zo in de tuin en heeft al meerdere snoeibeurten gehad... ooit gekocht van Herman Geers in een literpot zo'n 20 cm hoog denk ik.  Ik weet niet hoe groot jouw aanwinst is, maar ik vermoed dat die in een 9 cm potje staat.  Nu ompotten in een grotere pot en veiligheidshalve nog een jaartje of twee mee wachten misschien ? 
Harelbeke-West-Vlaanderen