Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Erg vroege verkleuring bij deze Japanse esdoorn ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Hydrangea paniculata 'Pinky Winky', is wit bij het begin van de bloei.

Hibiscus 'Alba'

Hibiscus siriacus 'Hamabo'
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

#842
Update borders, gemaakt in 2022! Alles is al zeer goed gegroeid.
Border 1 was van in het voorjaar, de cornussen zijn in het voorjaar allemaal kort gezet. Nu afwachten wat de winter van kleur geeft. https://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=65.675
Border 2 opgeplant in de zomer, https://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=65.705
Border 3 najaar, https://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=65.720
Border in zijn geheel.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Mark Stolk

Mooi hoor, dat is allemaal goed aangeslagen en gegroeid
Met vriendelijke groet

Herman Mylemans

Citaat van: Mark Stolk op 24 augustus 2023, 09:53:13
Mooi hoor, dat is allemaal goed aangeslagen en gegroeid
Dank u Mark. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Ik had niet verwacht dat alles zo goed zou groeien na een jaar.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 24 augustus 2023, 08:41:34
Update borders, gemaakt in 2022! Alles is al zeer goed gegroeid.

Tis gene hof maar een landgoed , kasteeltuin of iets dergelijks .... -2( -2( ((3 ((3 ((3 Ondanks de moeilijke zomers alles goed aangeslagen Herman !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 augustus 2023, 16:44:24
Citaat van: Herman Mylemans op 24 augustus 2023, 08:41:34
Update borders, gemaakt in 2022! Alles is al zeer goed gegroeid.

Tis gene hof maar een landgoed , kasteeltuin of iets dergelijks .... -2( -2( ((3 ((3 ((3 Ondanks de moeilijke zomers alles goed aangeslagen Herman !
Ja Kris, het wordt een mini arboretum. De grond is gemengd met compost en dit blijkt goed te werken, in het najaar waarschijnlijk best nog eens een laag tussen de struiken doen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 25 augustus 2023, 10:51:33
Ja Kris, het wordt een mini arboretum. De grond is gemengd met compost en dit blijkt goed te werken, in het najaar waarschijnlijk best nog eens een laag tussen de struiken doen.

Fantastisch ! Was gisteren avond nog bij iemand in de tuin die ook zo een soort tuin heeft maar al sinds de jaren 70 ...Echt een genot om te zien ...
Jij maakt zelf je compost zeker ?   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 augustus 2023, 11:06:44
Citaat van: Herman Mylemans op 25 augustus 2023, 10:51:33
Ja Kris, het wordt een mini arboretum. De grond is gemengd met compost en dit blijkt goed te werken, in het najaar waarschijnlijk best nog eens een laag tussen de struiken doen.

Fantastisch ! Was gisteren avond nog bij iemand in de tuin die ook zo een soort tuin heeft maar al sinds de jaren 70 ...Echt een genot om te zien ...
Jij maakt zelf je compost zeker ?
Kris, zelf heb ik niet genoeg compost! De grond en de tuin wordt alleen maar beter en mooier met het ouder worden. Oudere tuin betekent ook meer snoeiwerk!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Rudi Berthels

#849
Lagerstroemia indica

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 augustus 2023, 16:44:24
Citaat van: Herman Mylemans op 24 augustus 2023, 08:41:34
Update borders, gemaakt in 2022! Alles is al zeer goed gegroeid.

Tis gene hof maar een landgoed , kasteeltuin of iets dergelijks .... -2( -2( ((3 ((3 ((3 Ondanks de moeilijke zomers alles goed aangeslagen Herman !

Ik wou net iets in dezelfde trant schrijven Kris !
Fantastisch resultaat Herman!  En het is nog maar goed begonnen zo te zien !  :o :o :o ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

#851
Camellia sasanqua 'New Dawn' begint ook te bloeien. De plant hoeft niet echt gesnoeid te worden, groeit redelijk traag. Om de plant in model te houden kan men in het voorjaar en/of in de zomer de lange scheuten inkorten om de vorm van de plant te behouden. Kan na lange tijd wel tot 3m hoog worden. Bloeitijd is van oktober tot februari.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 14 oktober 2023, 12:41:49
Camellia sasanqua 'New Dawn' begint ook te bloeien. De plant hoeft niet echt gesnoeid te worden, groeit redelijk traag. Om de plant in model te houden kan men in het voorjaar en/of in de zomer de lange scheuten inkorten om de vorm van de plant te behouden. Kan na lange tijd wel tot 3m hoog worden. Bloeitijd is van oktober tot februari.
Heel leuke Camelia Herman !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 14 oktober 2023, 12:41:49
Camellia sasanqua 'New Dawn' begint ook te bloeien. De plant hoeft niet echt gesnoeid te worden, groeit redelijk traag. Om de plant in model te houden kan men in het voorjaar en/of in de zomer de lange scheuten inkorten om de vorm van de plant te behouden. Kan na lange tijd wel tot 3m hoog worden. Bloeitijd is van oktober tot februari.

Eentje die ik niet kende Herman, wel mooi en een aantrekkelijke bloeiperiode.  Kijken nu of de bloemen een vorstje verdragen.  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

#854
Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 oktober 2023, 09:21:00
Citaat van: Herman Mylemans op 14 oktober 2023, 12:41:49
Camellia sasanqua 'New Dawn' begint ook te bloeien. De plant hoeft niet echt gesnoeid te worden, groeit redelijk traag. Om de plant in model te houden kan men in het voorjaar en/of in de zomer de lange scheuten inkorten om de vorm van de plant te behouden. Kan na lange tijd wel tot 3m hoog worden. Bloeitijd is van oktober tot februari.

Eentje die ik niet kende Herman, wel mooi en een aantrekkelijke bloeiperiode.  Kijken nu of de bloemen een vorstje verdragen.  ))4
Luc, hier is normaal de strengste vorst eerst eind januari begin februari, dus nog tijd genoeg om van de bloemen te genieten. Normaal zou hij toch rond -10°C kunnen verdragen, hij staat al van 2016 in onze tuin.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be