Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op 23 februari 2024, 11:02:14
Chaenomeles japonica Sargentii, Japanse dwergkwee syn. Chaenomeles maulei Sargentii

Zitten toch mooie kleurtjes tussen bij die kweeperen !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 februari 2024, 11:04:43
Citaat van: Herman Mylemans op 16 februari 2024, 18:37:07
Rhododendron 'Praecox'

Algemeen en toch blijft hij voor veel vrolijkheid zorgen !
Kris, dit jaar staat hij overal mooi!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

#887
Mooi schouwspel mannen !

Hier is Magnolia stellata 'Kobold' aan de beurt, geen dreigende nachtvorsten hopelijk...en met het blauwe zwerk als achtergrond is het genieten geblazen
Harelbeke-West-Vlaanderen


Herman Mylemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op  7 maart 2024, 17:05:39
Mooi schouwspel mannen !

Hier is Magnolia stellata 'Kobold' aan de beurt, geen dreigende nachtvorsten hopelijk...en met het blauwe zwerk als achtergrond is het genieten geblazen
Prachtige foto Luc! Ik was vandaag in het arboretum van Kalmthout, daar waren ook veel mooie struiken en bomen in bloei te zien. Wat een beetje zon toch allemaal kan doen!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Mooi Luc .  Ik heb de indruk dat de Magnolia's weer nog vroeger bloeien dan ooit tevoren ...?  ))4 ))4
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 maart 2024, 20:04:32
Mooi Luc .  Ik heb de indruk dat de Magnolia's weer nog vroeger bloeien dan ooit tevoren ...?  ))4 ))4

Ik ben het even nagegaan Kris a.d. hand van de foto's van de voorgaande jaren.
Vorig jaar exact hetzelfde moment als nu.
De jaren daarvoor echter steevast laatste week van maart in bloei.  --6
Nu is deze stellata wel altijd een aantal weken vroeger dan de andere soorten.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 maart 2024, 20:04:32
Mooi Luc .  Ik heb de indruk dat de Magnolia's weer nog vroeger bloeien dan ooit tevoren ...?  ))4 ))4
Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 maart 2024, 08:57:59Ik ben het even nagegaan Kris a.d. hand van de foto's van de voorgaande jaren.
Vorig jaar exact hetzelfde moment als nu.
De jaren daarvoor echter steevast laatste week van maart in bloei.  --6
Nu is deze stellata wel altijd een aantal weken vroeger dan de andere soorten.
Bedankt om na te kijken Luc. Ik weet nog dat vroeger de Magnolia's (buiten inderdaad misschien stellata)altijd maar pas bloeiden in april . Nu staan er hier in onze straat al 2 te pronken  :o :o En geen stellata ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Kris, in Kalmthout stonden er ook al in bloei onder andere Magnolia kobus x stellata.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Magnolia stellata

Prunus incisa ‘Kojo - no - mai’

Corylopsis glabrescens
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Rudi Berthels

#895
ook altijd mooi deze Camelia japonica Gloire de Versailles

Herman Mylemans

Citaat van: Rudi Berthels op 18 maart 2024, 12:50:30
ook altijd mooi deze Camelia japonica Gloire de Versailles
Mooi Rudi, de Camellia’s doen het dit jaar goed!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

Dat mag je wel zeggen, Herman.  Deze gevuldbloemige doet het al vele weken goed en verwerkt de vele regen tot mijn verbazing uitstekend.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

#898
Als ik een jaar niet snoei wordt ik het jaar erop beloond met een waterval aan bloemen... achteraf wel dubbel werk met de snoei...  -2(  Prunus incisa 'Koh-jo-no-mai'
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2024, 15:58:13
Als ik een jaar niet snoei wordt ik het jaar erop beloond met een waterval aan bloemen... achteraf wel dubbel werk met de snoei...  -2(  Prunus incisa 'Koh-jo-no-mai'
Prachtig Luc! Prunussen hebben dit jaar een goed bloeiperiode gehad.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be