Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Gert Hoek

Rhamnus pallassii met hele kleine groene bloempjes, deze soort heeft gedoornde takken die ik regelmatig terugsnoei.

Luc Gilgemyn

Salix boydii in bloei !

Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim van Kruijsbergen

Ja, Theo, de bloei wordt beter naarmate de planten ouder worden. Ik heb hem al 17 jaar staan en hij bloeit nu uitbundig (foto volgt een dezer dagen). De laatste jaren doorstaat hij de winters zelfs zonder afdekking. Ik heb de struiken in Spanje gezien op grote hoogte en het lijkt mij dat ze daar meer te verduren krijgen dan hier. Ik was helaas te vroeg toen om ze bloeiend te zien.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op 19 mei 2013, 14:51:15
Een in mijn ogen wat onbekende plant Erinacea anthyllis.
Deze behoort tot de vlinderbloem familie.
De bloei is wat matig, wordt in de loop der jaren wel wat meer.

Mee eens Theo , ze hoeven zelfs niet te bloeien om mooi te zijn ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Theo Stronks

Citaat van: Wim van Kruijsbergen op 20 mei 2013, 22:11:17
Ja, Theo, de bloei wordt beter naarmate de planten ouder worden. Ik heb hem al 17 jaar staan en hij bloeit nu uitbundig (foto volgt een dezer dagen). De laatste jaren doorstaat hij de winters zelfs zonder afdekking. Ik heb de struiken in Spanje gezien op grote hoogte en het lijkt mij dat ze daar meer te verduren krijgen dan hier. Ik was helaas te vroeg toen om ze bloeiend te zien.
Ik heb hem nog nooit afgedekt Wim ,en we hebben toch wel wat strenge vorst gehad in het Oosten.

Gert Hoek

Een hele mooie berk is Betula calcicola, deze plant staat bij Gerd Stopp in de alpine kas.
Ik heb al een paar keer geprobeerd deze plant te stekken maar tot nu toe niet gelukt.
Volgend jaar maar eens enten.

Bart Moerland

Rhododendron calostrotum staat er weer prachtig bij!

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Eduard Troch

Iemand ervaring met het vermeerderen van Berberis × stenophylla 'Corallina Compacta'
Ergens vond ik dat vermeerdering kon met half-verhoute stek in aug.-sept..
Zou afleggen ook kunnen ?  ))4
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Bart Moerland

Ja is mogelijk........afleggen in zand wel vastleggen met draad en evt. licht verwonden onder oksel.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Eduard Troch

OK. Bart, proberen we dan maar.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Frankie Wulleman

Citaat van: Gert Hoek op 26 mei 2013, 19:33:06
Een hele mooie berk is Betula calcicola, deze plant staat bij Gerd Stopp in de alpine kas.
Ik heb al een paar keer geprobeerd deze plant te stekken maar tot nu toe niet gelukt.
Volgend jaar maar eens enten.

Heel mooi berkje is dat, Gert, enig idee of hij nog veel groter zal worden?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Eduard Troch

Berberis × stenophylla 'Corallina Compacta' in bloei
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Theo Stronks

De bloei van deze Rhododendron lepidostyllum is misschien niet zo spectaculair.
Het bijna blauwe blad maakt hem toch nog aantrekkelijk,staat in de turf.

Gerard Verweij

Citaat van: Theo Stronks op  8 juni 2013, 14:39:27
De bloei van deze Rhododendron lepidostyllum is misschien niet zo spectaculair.
Het bijna blauwe blad maakt hem toch nog aantrekkelijk,staat in de turf.
Vind hem mooi zat, Theo.

Frankie Wulleman

Deze Crataegus laevigata 'Paul's Scarlet' hoort als elke meidoorn te bloeien in mei, maar door het frisse voorjaar bloeit hij pas later.
Lichtervelde, West-Vlaanderen