Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Roest op  8 mei 2015, 10:37:11
Een ministruikje in bloei, Berberis X stenophylla ‘Corallina Compacta’

Ik heb dezelfde Gerrit, zeker al 15 jaar... inmiddels niet meer zo mini...  ;D
In een harde winter loopt hij wel eens wat vorstschade op, dan wordt hij automatisch gesnoeid !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Zeker mooi Gerrit
Zowel live als hier op het Forum ((14

Wim Boens

De sneeuwklokjesboom (Halesia carolina) in bloei...vreemd dat deze niet bij de meeste galanthofielen te vinden is  ))4
En Choisya 'Aztec Pearl' verspreidt op warme dagen als vandaag zijn zoete geur doorheen heel de tuin.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Johan Keulemans

Hebe ochracea
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Rosa 'Rhapsody in Blue'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Wim Boens

Citaat van: Johan Keulemans op 19 mei 2015, 22:45:16
Rosa 'Rhapsody in Blue'

Mooi, maar niet de gemakkelijkste!

Elke tuin zijn roos, dus hier ook een stuk of drie:

Rosa 'Alberic Barbier' (een liaanroos)
Rosa 'Puerta del Sol' (een klimroos)
en een oude cultivar, nog meegebracht van haar ouderlijk huis door mijn moeder en daar noemden ze deze de "vadertjesdagroos".
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Wim Boens op  4 juni 2015, 20:38:12
Citaat van: Johan Keulemans op 19 mei 2015, 22:45:16
Rosa 'Rhapsody in Blue'

Mooi, maar niet de gemakkelijkste!

Elke tuin zijn roos, dus hier ook een stuk of drie:

Rosa 'Alberic Barbier' (een liaanroos)
Rosa 'Puerta del Sol' (een klimroos)
en een oude cultivar, nog meegebracht van haar ouderlijk huis door mijn moeder en daar noemden ze deze de "vadertjesdagroos".

((14 ((14
Omgeving Roosendaal

Wim Boens

Nog eens de roosjes, die er vandaag subliem bij stonden!
[attachimg=1]
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Wim Boens op 10 juni 2015, 10:54:33
Nog eens de roosjes, die er vandaag subliem bij stonden!
[attachimg=1]


Een heel  romantisch plaatje! Hopelijk ruiken ze zo lekker als ze eruit zien !

Wim Boens

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 11 juni 2015, 21:29:03
Een heel  romantisch plaatje! Hopelijk ruiken ze zo lekker als ze eruit zien !

Dat doen ze zeker, Lily-Anne!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Bert Stegeman

Even vraagje.
ik kreeg vandaag een mail binnen van mijn broer.
Zijn vraag was:In onze appelboom komen onderin de stam scheuren. Niet groot, wel redelijk diep.
wat dit is en of je er iets tegen kunt/moet doen?
Ik heb op internet gekeken bij http://www.fruitpluktuin.nl/fruit/Bescherming/bescherming
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=6&page=&tid=48451
weet iemand wat het kan zijn.
Namens mijn broer ((13 ((13 _08 _07

Johan Keulemans

Een klein blijvend struikje is Vaccinium vitis-idea 'Red Candy'.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Johan Keulemans op  5 juli 2015, 22:33:52
Een klein blijvend struikje is Vaccinium vitis-idea 'Red Candy'.


Hoe hoog wordt het struikje Johan ?
Zo te zien, zal je veel blauwe bessen kunnen oogsten - of laat je ze voor de vogels?

Johan Keulemans

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  6 juli 2015, 09:31:10
Citaat van: Johan Keulemans op  5 juli 2015, 22:33:52
Een klein blijvend struikje is Vaccinium vitis-idea 'Red Candy'.


Hoe hoog wordt het struikje Johan ?
Zo te zien, zal je veel blauwe bessen kunnen oogsten - of laat je ze voor de vogels?

Het struikje is ongeveer 25cm hoog, en hoger zou het niet worden.
De rode bessen mogen de vogels zich gerust laten smaken van mij.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Gerrit Roest

Een product van de vogels in mijn tuin, Quercus rubra de Amerikaanse eik, 4 jaar geleden spontaan opgekomen.
Hier geen eekhoorns of kabouters en een zaadje aangevoerd door de wind is vrij onwaarschijnlijk voor deze soort, dus vogels!
Nu 40 cm hoog en zeer langzaam groeiend dankzij de snoeischaar ;D
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland