Ik heb met veel interesse jullie bevindingen gelezen . Heb ook pas de voorbije zondag heel vluchtig een eerste check-up kunnen maken.
Hier ook toch flink wat schade en teleurstellingen! Flink wat Colchicums waarvan de bloemknoppen flauw hangen , bruin zijn of zelfs smurrie zijn geworden.
Ook een aantal Galanthussen zien er niet goed uit . Maar 'Diggory' bijvoorbeeld ziet er dan weer uit of er niks gebeurd is , bloeit lekker voort alsof er nooit een koudegolf was. Zelfs sommige Cyclamen hederifolium zien er niet uit en andere die amper een paar centimeter verderop staan in hetzelfde bed zijn nog in prima conditie.
Zelfs Cyclamen pseudoibericum lijkt feilloos de winterprik te hebben overleefd. Kan hier nog lang over doorgaan. Asphodelus acaulis lijkt heel goed winterhard maar de bloemknoppen zijn afgevroren .....en ga zo maar door .....
Was onder de indruk van de hardheid van de hier getoonde Tulipa cretica en de Ranunculus bij Luc.
Meeste treurnis werd mij nog bezorgd door een tiental dode salamanders die ik vanavond in de vijver zag bovendrijven !