Luc Scheldeman Ik ging wat google en vond dit over de Adonis:
Bloom Beschrijving: ondiep holle vorm van bloemen, tot en met 2 "over te brengen, met 20 of meer bloemblaadjes, meestal wit met blauw aan de buitenkant
Bloom Season: Bloom Seizoen:
late spring het late voorjaar
Sun Exposure: Blootstelling aan de zon:
full shade volledige schaduw
Soil Type: humus rich, cool, moist, light, acidic soil Grondsoort: humusrijke, koele, vochtige, licht, zure grond
Pests and Diseases: slugs Ziekten en plagen: slakken
Propagation: sow seed in containers in cold frame as soon as ripe; germination in spring is slow and erratic and seedling growth is slow. Vermeerdering: zaaien in containers in de koude bak zo snel rijp zijn; kieming in het voorjaar is traag en onregelmatig en groei van zaailingen is traag. They resent division, but if required, divide after flowering. Ze kwalijk divisie, maar indien nodig, te verdelen na de bloei.
Native to: China, S. Tibet, Bhutan Afkomstig uit: China, S. Tibet, Bhutan
Notes: A clump forming perennial. Opmerkingen: Een kluit vormen vaste plant. Source: The American Horticultural Society A to Z Encyclopedia of Garden Plants Bron: De Amerikaanse Horticultural Society A tot Z Encyclopedie van tuinplanten
Ps ik heb het via Google Laten vertalen Dus misschien af en toe een rare zin of woord.
Mijn Excuses daarvoor.
maar wilde de info delen