Ranunculaceae

Gestart door Gert Hoek, 18 april 2012, 21:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Zo te zien probeer je daar een hele kolonie zich te laten vestigen Frankie ...  :o  Als dat lukt, dan wordt dat binnen een paar jaar  ((6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Ode aan Pulsatilla grandis ....

[attachimg=1]
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Nog een paar ...

[attachimg=1]
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

En de bloem helemaal open ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 april 2018, 18:51:40
Ode aan Pulsatilla grandis ....

[attachimg=1]

Heel mooi die ontluikende bloemen .... hier nog geen pulsatilla's in bloei , Kris
Ieper , West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken


Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 april 2018, 18:51:40
Ode aan Pulsatilla grandis ....


't Is natuurlijk niet voor niets het VRV logo hé Kris !  Heel mooi in beeld gebracht.

Hier is mijn P. grandis al bijna uitgebloeid, in de plaats krijg je hier een jonge Pulsatilla halleri die voor het eerst bloeit :
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Een gemixte familie   ;)

Anemone apennina 'Endre', binnen enkele dagen zijn alle bloemen volledig gevuld.
Anemone blanda 'Akseki', voor mij nog steeds de beste, staalblauwe buitenkant, het puurst wit binnenin en met de zon er op, bijna grijze bloemen.
Ficaria verna 'Melanie Jope'
en pulsatilla grandis
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Nog een paar zaailingen van Callianthemum ranunculoides.

Eentje op de tuf en eentje in de rotstuin.



Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

#669
Citaat van: Wim Boens op  3 april 2018, 20:32:43
Een gemixte familie   ;)

Anemone apennina 'Endre', binnen enkele dagen zijn alle bloemen volledig gevuld.
Anemone blanda 'Akseki', voor mij nog steeds de beste, staalblauwe buitenkant, het puurst wit binnenin en met de zon er op, bijna grijze bloemen.
Ficaria verna 'Melanie Jope'
en pulsatilla grandis

Knappe lentebloeiers Luc  Wim!

Edit Luc : ere wie ere toekomt Danny.  ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

blijft prachtig luc de Callianthemum ranunculoides
wil hier niet groeien en dus niet bloeien al twee keer geprobeerd --13
wat is het geheim ))4

Frankie Wulleman

Citaat van: Bert Stegeman op  6 april 2018, 22:11:16
blijft prachtig luc de Callianthemum ranunculoides
wil hier niet groeien en dus niet bloeien al twee keer geprobeerd --13
wat is het geheim ))4

Blijven proberen, Bert. Ik heb zelf ondervonden dat de ene plant de andere niet is. Vooraleer ik van een bloeiende plant kon genieten in de tuin heb ik het ook diverse keren geprobeerd. Er is veel verschil wat betreft groeikracht. Ik heb een aantal zaailingen staan van dezelfde plant nu. Sommige groeien als kool en bloeien goed, andere planten echter zien er veel minder goed uit en gaan uiteindelijk dood. Dus blijven proberen tot je een goede kloon hebt die zichzelf kan uitzaaien.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Callianthemum anemonoides doet dankzij de lage temperaturen opvallend lang over zijn bloeiperiode dit jaar.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

[attachimg=1]

Hopelijk geeft deze joekel weer flink wat zaden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 april 2018, 21:54:36
Citaat van: Bert Stegeman op  6 april 2018, 22:11:16
blijft prachtig luc de Callianthemum ranunculoides
wil hier niet groeien en dus niet bloeien al twee keer geprobeerd --13
wat is het geheim ))4

Blijven proberen, Bert. Ik heb zelf ondervonden dat de ene plant de andere niet is. Vooraleer ik van een bloeiende plant kon genieten in de tuin heb ik het ook diverse keren geprobeerd. Er is veel verschil wat betreft groeikracht. Ik heb een aantal zaailingen staan van dezelfde plant nu. Sommige groeien als kool en bloeien goed, andere planten echter zien er veel minder goed uit en gaan uiteindelijk dood. Dus blijven proberen tot je een goede kloon hebt die zichzelf kan uitzaaien.

Aanvullend nog dit, Bert. Ze hebben graag wat kalk en hebben een hekel aan volledig droog staan in de zomer.
Harelbeke-West-Vlaanderen