Inpressie van mijn dagelijkse rondreis door de Table Mountains te...............

Gestart door Peter Rijntjes, 29 april 2012, 22:28:09

Vorige topic - Volgende topic

Peter Rijntjes

Hier wat foto's van de flora in de table mountains

;D ;D

Peter

Peter Rijntjes

Hier nog wat

Peter Rijntjes

laatste foto's

-1( -1(

Peter

Luc Gilgemyn

Dat lijkt me een interessante bergketen Peter !
Een heel diverse flora !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Peter staan die potten in de schaduw? Blijven die potten daar het hele jaar staan?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Peter Rijntjes

In de maand Mei ga ik hier schaduw doek overheen brengen.(voorkomt gelijk schade aangebracht door vogels). Laat in het najaar wordt alles in kisten en/of de grond gezet.
Vervolgens afdekken tegen te veel regenwater. Dan laten rusten tot begin Maart en alles begint weer overnieuw. Heel af en toe, als er veel sneeuw verwacht wordt voor een lange periode haal ik de bedekking af om gebruik te maken van de sneeuw isolatie. Op deze manier hou ik ook soorten als campanula zoysii en Morettiana, Jankae heldreichii en andere moeilijke soorten over.

vriendelijke groet,
Peter --8 --8

Herman Mylemans

Citaat van: Peter Rijntjes op 30 april 2012, 22:14:05
In de maand Mei ga ik hier schaduw doek overheen brengen.(voorkomt gelijk schade aangebracht door vogels). Laat in het najaar wordt alles in kisten en/of de grond gezet.
Vervolgens afdekken tegen te veel regenwater. Dan laten rusten tot begin Maart en alles begint weer overnieuw. Heel af en toe, als er veel sneeuw verwacht wordt voor een lange periode haal ik de bedekking af om gebruik te maken van de sneeuw isolatie. Op deze manier hou ik ook soorten als campanula zoysii en Morettiana, Jankae heldreichii en andere moeilijke soorten over.

vriendelijke groet,
Peter --8 --8
Peter je hebt in elk geval goede resultaten. Met planten in pot heb ik altijd veel problemen en veel uitval.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Peter Rijntjes

Herman,

de Primula's staan wel in behoorlijk grote potten. De wortels hebben dus wel de vrije ruimte. Misschien een puntje van aandacht?

Peter ::)