Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Luc , blij terug je foto's te zien op het forum en vooral een spoedig herstel na je ziekenhuisopname !
Ieper , West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Phlomis russeliana
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Peter Rijntjes

Bedankt voor de attentie Jan !  ;)
Ik ben twee weken buiten strijd geweest - opgenomen in het ziekenhuis - maar nu kunnen we er weer tegen aan.
Ik heb natuurlijk veel achterstand opgelopen in het posten...  ;D  daar zullen we proberen iets aan te doen ...  -1(  Hopelijk geen indigestie...

Wat zijn er in de afgelopen weken toch prachtige planten verschenen !  Fantastisch schouwspel !

Waarom niet met een paar Lewisiake's beginnen... want de Jan heeft dat goed gezien - nog altijd één van mijn favoriete genus' !  8)

Hoi Luc,

die onderste foto, is dat nu de beroemde Lewisia street vlakbij Lucy mountains in Kenlucki ?

Ik, en ik denk iedereen van het forum is ongetwijfelt blij dat je er weer bent. Ik hoop dat alles weer goed is. Anders nog beterschap.

vriendelijke groet, Peter _08

Luc Gilgemyn

Citaat van: Peter Rijntjes op  3 juni 2012, 00:00:05

Hoi Luc,

die onderste foto, is dat nu de beroemde Lewisia street vlakbij Lucy mountains in Kenlucki ?

Ik, en ik denk iedereen van het forum is ongetwijfelt blij dat je er weer bent. Ik hoop dat alles weer goed is. Anders nog beterschap.

vriendelijke groet, Peter _08

Dat heb je goed gezien Peter - jouw kennis van aardrijkskunde is verbluffend !  --11

Bedankt nog voor de wensen Danny en Peter.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lida Lourens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 juni 2012, 18:44:40
Deze plant is eigenlijk geen rotsplant, maar komt wel uit de bergen. St.Bernhardslelie noemen de Engelsen hem. Nou, als dat geen excuus is om hem hier te posten....Paradisea lusitanica. Als je zo'n naam hebt, moet je wel mooi zijn. Wel 70cm hoog. Staat niet in de rotstuin, maar in de zeeklei.

Begerenswaardig Gerrit,
Wil ie alleen maar in zeeklei? Winterhard? Nog nooit van gehoord, maar daarom misschien wel bijzonder mooi.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Lida Lourens op  3 juni 2012, 10:10:32

Begerenswaardig Gerrit,

Mijn plant heb ik lang geleden gekocht bij de Hessenhof en hij zit nog steeds in het assortiment. Bij mij doet hij het goed op klei, maar hij zal het ook wel op andere grondsoorten doen. Minpuntjes zijn er ook. Hij breidt zich tergend langzaam uit. Koop dus meteen meerdere planten. Laat zich slecht scheuren, maar zaaien moet goed gaan. Nooit geprobeerd. Er komt veel zwart zaad vanaf. Wie het wil kan mij mailen. Een ander minpunt, hij bloeit maar kort.

Bert Stegeman

Luc Jouw vrouw heeft wel een extra :-* :-* verdiend zo aan de foto's te zien staat alles er goed bij.
Welkom terug .
Ik hoop niet dat het iets ergs is geweest.
Maar van zo'n mooie tuin als bij jou word je vanzelf weer beter.

Theo Stronks

Hoi Luc,fijn dat je weer aktief kunt zijn op het forum.
Je bijdragen hebben we wel gemist !!!

Theo Stronks

Deze Dicentra burning heart blijft doorbloeien

Johan Keulemans

Nog wat bloemenpracht bij enkele tuinplanten
Foto 1 en 2 Papaver orientale
Foto 3 Geranium 'Johnson's Blue'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op  3 juni 2012, 13:13:51
Deze Dicentra burning heart blijft doorbloeien
Ook nog bedankt Bert en Theo !  ((14

Citaat van: Johan Keulemans op  3 juni 2012, 16:31:14
Nog wat bloemenpracht bij enkele tuinplanten
Foto 1 en 2 Papaver orientale
Fantastische papavers Johan !

Nog enkele kiekjes uit de voorraaddoos van de afgelopen dagen :

1) Die Dicentra's zijn inderdaad onbetaalbaar Theo - hier nog eens een keertje zijn broertje : Dicentra "King of Heart's"
2) Edraianthus pumilio in full swing
3) Helianthemum canum ssp balcanicum is amper 3 cm hoog
4) Eriogonum umbellatum houdt het graag droog

Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Cotula hispida heeft serieus afgezien van de winter, maar heeft zich nu desondanks terug hersteld.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Ha, ha, ik heb het gevonden, het plantje van de familie Hypericum dat ik reeds toonde waarvan ik naam niet volledig wist, is waarschijnlijk blij dat ik die nu wel weet.
Het is Hypericum nummularium, een plantje dat tussen kalkrotsen groeit in de Pyreneeën. -2(
Groeit ook graag tussen marmer, ook rijk aan kalk.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

Aquilegia pyrenaica (foto 1,2 en 3) komt ook nu in bloei.
Samenspel van Anthemis aciphylla met een Phyteuma. (foto 3)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 juni 2012, 18:01:29
Aquilegia pyrenaica (foto 1,2 en 3) komt ook nu in bloei.
Samenspel van Anthemis aciphylla met een Phyteuma. (foto 3)

Mooi samenspel , Frankie (foto 4)  ((12 die Phyteuma vind ik wel mooi ! ik heb er ook eentje aangeplant dit voorjaar
Ieper , West-Vlaanderen