Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Lida Lourens

Af en toe gaan we wel eens shoppen.
Deze keer was het eigenlijk om de afgevroren rozen te vervangen, maar raad eens waar ik mee thuis kwam?
In het vervolg geen rozen meer in bloembakken maar vetplantjes of iets van dien aard.
Omdat al die bakken nog niet gelijk kunnen worden gevuld met iets "vreemds" toch ook nog maar even enkele rozen
gekocht voor de kleur.
foto 1 en 2: ??
foto 3       : Delosperma cooperi (in mijn  boek wordt deze soort niet vermeld. (winterhardheid?)
foto 4       : Roos "Maria Theresia".  mooie naam en een mooie Roos.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Waarvoor hebben we anders ogen meegekregen?
Vast en zeker niet alleen om naar de bloemetjes te gaan kijken.
groet Lida

Jan Fouquaert

Hier komt het dan ...

Een heel voorname dame, van een bedwelmende, miraculeuze, onvoorstelbare en vooral zeemzoete schoonheid. ((2
Het neusje van de zalm ... :-*
Het kersje op de taart... :P
Simply the best... ))4
De primus... ((14 ((14
Gewoon superieur... )--1
Bij dit plantje verzinkt een gewoon plantje als Campanula alpestris in het niets ... ((2

Sedum reflexum Tripmadam, 'verbluffend' schoon .... --5 ((10 ((11

Eens je die hebt, wil je en raak je ze niet meer kwijt .... :o --11 --3 -1(
En je hebt er plezier aan. ))(10 -7(

Iemand een scheutje ? :D

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

Jezus Jan, wat een knappe plant is me dat, zeg.  :o :o :o :o :o :o
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Vertel me er alles over: grondsoort, winterbescherming, enz... .
Dit is werkelijk de hand van de meester!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ik heb hier nog een gewoon rotsplantje, niet zo'n geweldige alpine plant als bij Jan. Het is Verbascum 'Letitia'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Jan Fouquaert op 12 juni 2012, 19:19:44

Bij dit plantje verzinkt een gewoon plantje als Campanula alpestris in het niets ... ((2

Je hebt volkomen gelijk, om ons hier even met de neus op de feiten te drukken. Wie het kleine niet eert.....
Mijn vrouw wijst mij in al haar wijsheid regelmatige op de contradictie, dat wij naar de bergen trekken of er alles aan doen om The King of the Alps te zien of in leven te houden, terwijl al het moois, de gewone vergeetmijnietjes voor niets om ons heen groeien. Bedankt Jan en dit is geen ironie.

Luc Gilgemyn

-2(   Je hebt ons nog maar eens liggen Jan... daarvoor... ((4  met of zonder schone vrouwen...  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Ik hoop wel dat iedereen een goede waterschade verzekering heeft want dit levert de nodige ((7
en volle emmers op.
Prachtig jan.
Stekje zou ik wel willen.
maar het is meestal de afstand wat betreft rijden --13
Nu heb ik wel wat over voor mijn tuin ;D

Jan Fouquaert

Af en toe lol kan geen kwaad ...n'est-ce pas ?

Sedum is inderdaad wel wat ondergewaardeerd. Nog meer dan Sempervivum.
Maar als ik vandaag de dag langs de autostrades rij, dan zie ik hier en daar mooie, gele kussentjes, net op de grens tussen de baan en de graszoden.
En wat zijn die gele kussentjes, inderdaad een ander soortje van de hier door mij fel bezongen Sedum, namelijk Sedum acré.

Van mij krijg je zeker een stekje Bert, let wel op, je raakt de plant nooit meer kwijt, eens je die hebt. ;D
Vrouwen krijg je van mij wel niet. --3
Je hebt er waarschijnlijk ook wel al een, die je niet kwijt wil.... ;D ;D

Wat de cultuureisen van die geweldige plant zijn, dat is mijn groot geheim, Frankie. --11

Ik vergeet die gewone vergeet-mij-nietjes altijd uit te trekken, alhoewel ik ze niet mag vergeten. --6 :o

((12 ((12 ((12

Peter Rijntjes

Citaat van: Lida Lourens op 12 juni 2012, 19:05:00
Deze keer was het eigenlijk om de afgevroren rozen te vervangen, maar raad eens waar ik mee thuis kwam?
In het vervolg geen rozen meer in bloembakken maar vetplantjes of iets van dien aard.
Omdat al die bakken nog niet gelijk kunnen worden gevuld met iets "vreemds" toch ook nog maar even enkele rozen
gekocht voor de kleur.
foto 3       : Delosperma cooperi (in mijn  boek wordt deze soort niet vermeld. (winterhardheid?)

Beste Lida,

Als ik het goed zie is de eerste Sedum pachyclados en de tweede Sedum cauticola ( x )
Allebei wel sterke soorten.
vriendelijke groet, Peter

))4

Peter Rijntjes

gekocht voor de kleur.

Nogmaals beste Lida,

Volgens mij is de delosperma niet cooperi, want die bloeit rose. Lijkt meer op delosperma graaf reinet, die bloeit wit en is slecht winterhard in mijn ervaring.

-2((

Peter Rijntjes

Citaat van: Jan Fouquaert op 12 juni 2012, 19:19:44
Hier komt het dan ...

Een heel voorname dame, van een bedwelmende, miraculeuze, onvoorstelbare en vooral zeemzoete schoonheid. ((2
Het neusje van de zalm ... :-*
Het kersje op de taart... :P
Simply the best... ))4
De primus... ((14 ((14
Gewoon superieur... )--1
:o

Eens je die hebt, wil je en raak je ze niet meer kwijt .... :o --11 --3 -1(
En je hebt er plezier aan. ))(10 -7(

Iemand een scheutje ? :D

Doe maar een scheutje cognac, van schrik --6. Wat een topper, zeg. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?? :o
Ik denk dat velen hier nog een puntje aan kunnen zuigen. Wie het kleine niet eert is het grote niet.....

vrienelijke groet, Peter
((12

Jan Fouquaert

Theo Stronks

Deze Moltkia petraea is nu vol op in bloei,het is eigenlijk een klein struikje,doet het goed in stenige grond.

Lida Lourens

Citaat van: Peter Rijntjes op 12 juni 2012, 22:49:08
gekocht voor de kleur.
Beste Lida,
Als ik het goed zie is de eerste Sedum pachyclados en de tweede Sedum cauticola ( x )
Allebei wel sterke soorten.
Hoi Peter,
Dank je wel voor het benoemen van mijn Sedums. Ik heb er de naamkaartje bij geschreven.
Evenals de juiste naam bij de Delosperma. Ook hiervoor dank.
groetjes Lida