Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Campanula Sartori en een zaailing van de Thorpédo
Die Campanulla Sartori spreekt mij wel aan! Blijft hij laag? Neemt hij niet te snel uitbreiding? en stelt hij hoge eisen?Gr.Lily- Anne
Rara wie ben ik.... Deze Campanula soort is als mijn bronnen kloppen nog steeds niet zo heel veel te vinden in Oost- en West Vlaanderen. Maar is rond Limburg en de Ardennen meer te vinden.Waar zitten de klokjeskenners hier .
Neen, dit is geen zomersneeuw, maar de eerder genoemde Campanula sartorii - alles bij elkaar zijn dit zeker 10-15 plantjes die zich in de loop der jaren hebben uitgezaaid en op die manier deze oppervlakte hebben gekoloniseerd !
Over sneeuw gesproken.foto 1: Campanula Addenda "White Star" (de aanduiding Addenda komt van de leverancier, zie: www.addenda.infofoto 2: Campanula carpatica "Weisse Clips
Citaat van: Matthias Fouquaert op 3 juli 2012, 19:47:23Rara wie ben ik.... Deze Campanula soort is als mijn bronnen kloppen nog steeds niet zo heel veel te vinden in Oost- en West Vlaanderen. Maar is rond Limburg en de Ardennen meer te vinden.Waar zitten de klokjeskenners hier .Dit was dus Campanula rapunculus...Missschien wat te hoog voor in de rotstuin. Maar het blijft wel een mooie tweejarige.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 3 juli 2012, 21:42:42Neen, dit is geen zomersneeuw, maar de eerder genoemde Campanula sartorii - alles bij elkaar zijn dit zeker 10-15 plantjes die zich in de loop der jaren hebben uitgezaaid en op die manier deze oppervlakte hebben gekoloniseerd !Erg fraai Luc,Ik heb eindelijk ook een mooie Campanula sartorii die tot bloei gekomen is. Heeft 3 jaar als rozet 'stilgestaan' in een Minuartia stellata. Is daar als zaailing terecht gekomen. Gelukkig nooit verwijderd.
Rara wie ben ik.... Deze Campanula soort is als mijn bronnen kloppen nog steeds niet zo heel veel te vinden in Oost- en West Vlaanderen. Maar is rond Limburg en de Ardennen meer te vinden.Waar zitten de klokjeskenners hier .Als ik het goed heb is dit het Weideklokje, Campanula Patula, welk inderdaad in de Ardennen veel voorkomt.
Citaat van: Matthias Fouquaert op 3 juli 2012, 19:47:23Rara wie ben ik.... Deze Campanula soort is als mijn bronnen kloppen nog steeds niet zo heel veel te vinden in Oost- en West Vlaanderen. Maar is rond Limburg en de Ardennen meer te vinden.Waar zitten de klokjeskenners hier .Als ik het goed heb is dit het Weideklokje, Campanula Patula, welk inderdaad in de Ardennen veel voorkomt.