NRV-agenda najaar 2012 / voorjaar 2013

Gestart door Cor van Kapel, 20 mei 2012, 13:40:53

Vorige topic - Volgende topic

Lida Lourens

En wij hier in het noorden van Nederland zitten maar met vorst zonder sneeuw
maar de sneeuw is jullie van harte gegund hoor. Wij doen het hier wel met willen dekens
en warme chocolademelk en of warme punch.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 januari 2013, 08:56:17
... of vastvriezen, Kris ...  --8
- 13°C hier vanmorgen...  -4(
Met dank aan het sneeuwtapijt dat onze kostbaarheden warm houdt !  ((4

Hier gaf de thermometer van de wagen deze morgen minus 8 aan .
Ik weet niet hoe nauwkeurig hij is ? Dus voor 1 keer was het deze winter  misschien warmer  in het Antwerpse dan aan de Vlaamse riviera ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 januari 2013, 21:16:18
Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 januari 2013, 08:56:17
... of vastvriezen, Kris ...  --8
- 13°C hier vanmorgen...  -4(
Met dank aan het sneeuwtapijt dat onze kostbaarheden warm houdt !  ((4

Hier gaf de thermometer van de wagen deze morgen minus 8 aan .
Ik weet niet hoe nauwkeurig hij is ? Dus voor 1 keer was het deze winter  misschien warmer  in het Antwerpse dan aan de Vlaamse riviera ?

Zo is dat Kris, vreemd genoeg, hier was het -11°C. Ik denk dat het koudste plekje aan de rivièra vanmorgen in Damme was, zo'n -14°C.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Lida Lourens op 16 januari 2013, 11:54:37
En wij hier in het noorden van Nederland zitten maar met vorst zonder sneeuw
maar de sneeuw is jullie van harte gegund hoor. Wij doen het hier wel met willen dekens
en warme chocolademelk en of warme punch.
groet Lida
Vannacht hier en daar onder de -15 graden, komende nacht waarschijnlijk nog kouder. Leg de schaatsen maar vast klaar, Lida!

Lida Lourens

#49
Citaat van: Lida Lourens op 17 januari 2013, 14:39:46
Citaat van: Gerard Verweij op 17 januari 2013, 08:18:41
Citaat van: Lida Lourens op 16 januari 2013, 11:54:37
En wij hier in het noorden van Nederland zitten maar met vorst zonder sneeuw
maar de sneeuw is jullie van harte gegund hoor. Wij doen het hier wel met wollen dekens
en warme chocolademelk en of warme punch.
groet Lida
Vannacht hier en daar onder de -15 graden, komende nacht waarschijnlijk nog kouder. Leg de schaatsen maar vast klaar, Lida!
Hier niet zo'n strenge vorst gehad vannacht. Wel ligt het kanaal voor het huis dicht. Schaatsen zal echter nog niet gaan!
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Ger van den Beuken

Als ik het goed begrijp kunnen we morgen, mits niet vastgevroren, wel enkele mensen vanuit het Vlaamse land verwachten.
Beste vrienden,,,, jullie komen niet voor niets,,,, Wim van Kruisbergen is een erg goede spreker. Dit heb ik ervaren tijdens laatste doedag, waar Wim een boeiende sessie hield over zijn, met name, grondmedia voor Cypripediums en condities voor veel andere planten in zijn tuin.
We kunnen twee lezingen van Wim verwachten. S. middags een lezing over diverse cultuur-omstandigheden in zijn tuin, erg leerzaam en in de morgen-uren een lezing over de Sierra Nevada. Een zeer interessant Spaans gebied waar relatief weinig over gepubliceerd is. Enkele jaren geleden zelf geweest.
Hopelijk krijgen we Saxifraga longifoila ssp.aithana in beeld. Een subspecies alleen endemisch, in de Sierra Aithana, "een gedeelte welk deel uitmaakt van de Sierra Nevada", en in het Atlas gebergte in Marokko. Dus al bij al, kom in grote getalen naar de Bilt!!

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 18 januari 2013, 10:57:42
Als ik het goed begrijp kunnen we morgen, mits niet vastgevroren, wel enkele mensen vanuit het Vlaamse land verwachten.
Beste vrienden,,,, jullie komen niet voor niets,,,, Wim van Kruisbergen is een erg goede spreker. Dit heb ik ervaren tijdens laatste doedag, waar Wim een boeiende sessie hield over zijn, met name, grondmedia voor Cypripediums en condities voor veel andere planten in zijn tuin.
We kunnen twee lezingen van Wim verwachten. S. middags een lezing over diverse cultuur-omstandigheden in zijn tuin, erg leerzaam en in de morgen-uren een lezing over de Sierra Nevada. Een zeer interessant Spaans gebied waar relatief weinig over gepubliceerd is. Enkele jaren geleden zelf geweest.
Hopelijk krijgen we Saxifraga longifoila ssp.aithana in beeld. Een subspecies alleen endemisch, in de Sierra Aithana, "een gedeelte welk deel uitmaakt van de Sierra Nevada", en in het Atlas gebergte in Marokko. Dus al bij al, kom in grote getalen naar de Bilt!!

Ik had Wim zeker graag aan het werk gezien en ben er 100% zeker van dat er morgen veel bij te leren is ....
Echter is mijn betere helft geveld door griep/koorts en dus  zullen we al die "beestjes" maar hier laten en niet komen verspreiden....
Tevens zal ik -indien ik het virus al niet zelf heb overgenomen tegen morgen- haar natuurlijk moeten vertroetelen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "


Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Theo Stronks

De lezing was meer dan de moeite waard Kris.
Jammer dat je er niet bij was,maar vertroetelen gaat in sommige gevallen voor. :-* -7(
Beterschap voor Ingrid.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op 19 januari 2013, 17:06:00
De lezing was meer dan de moeite waard Kris.
Jammer dat je er niet bij was,maar vertroetelen gaat in sommige gevallen voor. :-* -7(
Beterschap voor Ingrid.

Ik was er reeds op voorhand van overtuigd dat het de moeite ging zijn Theo , dus daarom vond ik het dubbel jammer.
Bedankt om Ingrid beterschap te wensen ....ze ligt met koorts op de zetel en ik ben voorlopig haar butler ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ger van den Beuken

Ook van Mariet en mij veel beterschap gewenst voor Ingrid. Maar pas op hoe ver je gaat met het spelen als butler Kris, want voor je het weet zit je hier de rest van je leven aan vast. Met vriendelijke groet, Ger

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 19 januari 2013, 19:37:05
Ook van Mariet en mij veel beterschap gewenst voor Ingrid. Maar pas op hoe ver je gaat met het spelen als butler Kris, want voor je het weet zit je hier de rest van je leven aan vast. Met vriendelijke groet, Ger

:D :D :D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 19 januari 2013, 19:37:05
Ook van Mariet en mij veel beterschap gewenst voor Ingrid. Maar pas op hoe ver je gaat met het spelen als butler Kris, want voor je het weet zit je hier de rest van je leven aan vast. Met vriendelijke groet, Ger

Kris,
Was Ingrid echt zo ziek of mocht je niet alleen buiten ?
Da's stout hé !!!
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen