Welke plant is het? of hou je de spanning er nog even in.
vr.gr. Peter
6 juni
Peter, ik had kunnen wachten met posten tot het plantje bloeide en dan foto met verhaaltje in de rubriek 'Bloei in juni" kunnen zetten. Maar ik dacht, kom laat ik wat anders doen, om de spanning erin te houden. Om het forum misschien een klein beetje leuker te maken. Ook, om het bot te zeggen, de kijkcijfers op te krikken.
Zie het als een tijdelijke blog, of een feuilleton.
Dat gezegd hebbende, hoe zijn ze de nacht doorgekomen. Het vergif heeft gewerkt. De blaadjes stonden fier overeind vanmorgen. Maar sommige zijn er slecht aan toe. Of ze het uiteindelijk gaan redden is maar de vraag. Maar het is niet erg als er een stel dood gaan. Ik begon met 40, dus als er pak weg 10 zouden bloeien zou ik al zeer tevreden zijn. Zie foto 1: de zwaksten na het spuiten.
Foto 2: de voorlopers. De sterkste, die in het begin al op de foto stonden. en duidelijk gegroeid zijn. Zijn niet bespoten, want niet nodig, dacht ik. Maar bij nadere inspectie vanmorgen duidelijk de luizen gezien.
Foto 3. Een gezellig clubje luisjes bij elkaar, de luizenclub zeg maar. Niet lang daarna zijn ze besproeid met een dodelijk mengsel