Ik kon het niet laten om hier vandaag nog eens wat Echinacea's te tonen:
Hun kleuren springen op het einde van zo'n schitterende dag als vandaag immens in het oog!
Echinacea 'Hot Papaya'
Echinacea 'Hot Summer'
Echinacea 'Pixie Meadowbrite' (voor mij nog steeds de beste, blijft laag en kijk naar het aantal bloemen dat nog klaar staat)
Echinacea 'Raspberry Truffle' (een nieuwe introductie van dit jaar en ik ben er echt wel heel tevreden van, de kleur is prachtig)
En groot gelijk heb je om deze prachtplant te tonen met zijn huidige scala van mogelijke kleuren.
Voor het eerst zag ik deze nieuwe kleuren tijdens ons bezoek (Hosta Conventie) is Amerika bij een weefselkweek bedrijf.
Wij hadden in ons gezelschap enige kwekers en gezien mijn enthousiasme over deze planten waren ze het jaar daarop hier te
verkrijgen. De firma Rijnbeek en zoon te Boskoop heeft nu alle mogelijke soorten en keuren, welke ik alle al heb geprobeerd
maar door hun gewenste habitat (zon en kalk) hebben de meeste het hier niet overleefd. Dus gefeliciteerd met jouw succes.
De planten zien er geweldig en schitterend uit en verdienen zeker hun plekje in deze topic.
Trouwens ik las iets over Phloxen maar dan als rotsplanten. Ook de firma Rijnbeek is hierin goed gesorteerd.
groetjes Lida