Cypripedium

Gestart door Danny De Raeymaeker, 3 mei 2010, 01:39:28

Vorige topic - Volgende topic

Nova de Jong

Citaat van: Eduard Troch op 23 mei 2013, 22:07:50
Khadija, wat een planten !  --6 ((14
En zo prachtig in beeld gebracht. Professioneel.
Gebruik jij een achtergrond van zwart fluwelen stof ?

Ik gebruik een zwart katoenen stof. De foto's zijn gemaakt met een 60 mm macro lens en bewerkt met Microsoft Office Picture Manager om het zwart zo zwart mogelijk en de andere kleuren zo natuurgetrouw mogelijk te krijgen. De belichting komt van een daglichtlamp en een reflector die ik zelf heb gemaakt door aluminiumfolie over een spieraam (waarover een schildersdoek is gespannen, deze is kant en klaar te koop bij de hobbywinkel) te plaatsen.
orchids are like accessories, a woman can never have enough...

Eduard Troch

Dankjewel Khadija,
Ward
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Sven de Groot

Foto 1: Cypripedium sichuanense;
Foto 2: Cypripedium shanxiense.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Sven de Groot op 25 mei 2013, 11:58:40
Foto 1: Cypripedium sichuanense;
Foto 2: Cypripedium shanxiense.

Eerste klas Sven ! Zover ben ik nog niet geraakt met deze toch wel exclusieve soortjes .......
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Cypripedium parviflorum var. makasin
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

John Aipassa

Dank je Gerard, dank je Kris,

Ik heb de Cyps en andere tuinorchideeën gewoon in de schaduwborders geplant tussen andere schaduwminners zoals Trillium, varens, Epimedium, Hosta's, etc. om zo schaduwparadijsjes te creëren. De Cyps hebben wel een aangepast substraat in deze borders. Elk plantgat van elke Cyp is "verbeterd" met o.a. Seramis, perliet, schors, cocopeat en/of potgrond om e.e.a. wat luchtiger te maken en vochvasthoudend (ik heb zandgrond).

Tevens voeg ik de volgende batch foto's toe:

C. x alaskanum
C. 'Rascal'
C. 'Erika'
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

John Aipassa

Nog een beter voorbeeld van een Cyp in combinatie met andere planten.

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

John Aipassa

De parviflorum makasin is mooi, Herman. De sichuanense is om te watertanden, Sven ((6.

Wim Boens

Cypripedium 'Emil' (calceolus x parviflorum) in bloei.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Herman Mylemans

Nog enkele cypripediums: Cypripedium calceolus (T496), Cypripedium guttatum (H105), Cypripedium manchuricum (H107)
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Cor van Kapel

Kan iemand mij vertellen welke Cyp. dit is ))8. Heb hem afgelopen zaterdag tijdens de NRV-fotoworkshop gefotografeerd maar ben vergeten de naam te noteren --1.

Gert Hoek

Cypripedium fargesii, bloeit weer en heeft ook een nieuwe zijscheut.
Cypripedium guttatum, jaren alleen maar blad en nu een wonderschoon bloempie.
Een polletje Cypripedium calceolus

Sven de Groot

Cypripedium x alaskanum. Deze kruising van gutatum en yatabeanum komt ook in de natuur voor.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Frankie Wulleman

Citaat van: Sven de Groot op  9 juni 2013, 21:22:40
Cypripedium x alaskanum. Deze kruising van gutatum en yatabeanum komt ook in de natuur voor.

Er werden hier al enkele fabuleuze dingetjes getoond, maar deze is toch wel héél speciaal.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Theo Stronks

Citaat van: Sven de Groot op  9 juni 2013, 21:22:40

((11 -6( ((2 ((13 Eigenlijk zijn er geen woorden voor Sven.