Cypripedium

Gestart door Danny De Raeymaeker, 3 mei 2010, 01:39:28

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Peter, Wim en Sven bedankt voor jullie reactie, dus morgen gezwind naar het tuincentrum, kijken of ze al bevoorraad zijn.

Johan Keulemans

Een eerste Cypripedium (hybride) in bloei.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Sven de Groot

Wat is dat toch met die planten van de Vlamingen? Alles loopt bij hen twee maanden voor... ))4 Hier zijn de neuzen van de Cypripediums nog maar net boven en bij Johan staat de eerste al in bloei! Toch weer die Vlaamse Rivièra?
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Sven de Groot op 18 april 2013, 10:01:18
Wat is dat toch met die planten van de Vlamingen? Alles loopt bij hen twee maanden voor... ))4 Hier zijn de neuzen van de Cypripediums nog maar net boven en bij Johan staat de eerste al in bloei! Toch weer die Vlaamse Rivièra?

Ik verdenk er de Johan van dat hij die dingen samen met zijn Pleiones boven op de kachel heeft in de winter...  --3 -2( want aan mijn gedeelte van de Rivièra loopt het ook niet zo'n vaart Sven !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 april 2013, 12:18:26

Ik verdenk er de Johan van dat hij die dingen samen met zijn Pleiones boven op de kachel heeft in de winter...  --3 -2( want aan mijn gedeelte van de Rivièra loopt het ook niet zo'n vaart Sven !
ik verdenk hem ervan de foto,s van vorig jaar te hebben bewaard..........

Johan Keulemans

Die Vlaamse Rivièra ligt te ver weg om ook maar enige invloed op de planten te kunnen hebben.

De plant is vorig jaar niet in de tuin geraakt en heeft de winter moeten doorbrengen in de koude serre.
Daar staat hij nu nog in, waardoor hij natuurlijk al verder staat dan de andere planten in de tuin. Die zijn ook nog in rust of beginnen maar net boven de grond te komen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

Ik verdenk er de Johan van dat hij die dingen samen met zijn Pleiones boven op de kachel heeft in de winter...  --3 -2( want aan mijn gedeelte van de Rivièra loopt het ook niet zo'n vaart Sven !

CiteerGeplaatst door: Gerard Verweij

Wat een verdenkingen allemaal. Is dat jullie gedacht van mij?  ))4

Niets van dat alles. Niets boven,onder, achter de kachel, geen foto's van vorig jaar.
Gewoon foto's van het moment.

Peter Rijntjes

Johan, niet bang zijn hé, ik steun je wel hoor!!

--2 --2

Laat ze maar komen.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op 18 april 2013, 22:48:57
Ik verdenk er de Johan van dat hij die dingen samen met zijn Pleiones boven op de kachel heeft in de winter...  --3 -2( want aan mijn gedeelte van de Rivièra loopt het ook niet zo'n vaart Sven !

Wat een verdenkingen allemaal. Is dat jullie gedacht van mij?  ))4

Niets van dat alles. Niets boven,onder, achter de kachel, geen foto's van vorig jaar.

I rest my case...  ))(10 ))(10 _08
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op 19 april 2013, 00:24:33

--2 --2

Laat ze maar komen.
Wil je soms ook aan de Cypripediums  ))4

Gerard Verweij

Citaat van: Johan Keulemans op 18 april 2013, 22:48:57

Wat een verdenkingen allemaal. Is dat jullie gedacht van mij?  ))4

Beste Johan, dat weten we ook wel. Soms is het gewoon leuk ff te stangen, juinen, ruien of noem maar op. Je kunt nog vaak genoeg heel serieus discussieren over of een Galanthus uit Belgie komt of niet, dan moet je ook af en toe even kunnen lachen, he. :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

En nu was jij ff aan de beurt, gisteren Luc G. en zo gaan we vrolijk verder.

Gerard Verweij

PS. Zijn jullie er eigenlijk al uit met die Galanthussen?

Johan Keulemans

Citaat van: Peter Rijntjes op 19 april 2013, 00:24:33

--2 --2

Laat ze maar komen.

Van Luc en Gerard moet ik niet bang zijn hé. Ze zijn me gewoon aan het plagen.

Toch bedankt voor de steun Peter.

Johan Keulemans

Citaat van: Gerard Verweij op 19 april 2013, 12:33:47
PS. Zijn jullie er eigenlijk al uit met die Galanthussen?

Geen idee Gerard.  ))8
Over Galanthussen spreek ik mij niet uit.  :-\
Waarschijnlijk verwar je me met iemand anders.  ))4

Sven de Groot

Afgelopen zaterdag was het open dag bij de kwekerij van Judith Prins in Monster. Ze had een leuk aanbod aan orchideeen. De volgende twee kon ik niet laten staan.
Foto 1: Cypripedium formosanum;
Foto 2: Cypripedium debile (erg lastig om te fotograferen, met de hangende bloem).
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.