We komen nu wel aan het eind van deze alpenvakantie met enkele verbluffend mooie androsace's. Ik denk dat het om A. wulfeniana gaat. Kan Ger of Jef dit eventueel bevestigen?
Er komt niet snel een reactie Frankie. Ook niet van andere forumleden behalve Jan. Terwijl dit toch zowat het mooiste is wat wij kunnen zien. Daar doe je voor. Een van de meest begerenswaardige planten in zijn natuurlijke omgeving.
Deze plantjes zo aantreffen is volgens mij een unicum. In de voorbereiding van mijn reis naar de Dolomieten heb ik op vele fora en sites gekeken, maar Androsace alpina kom je vrijwel niet tegen. En zo volledig overdekt met bloemen. Het blad is bijna niet te zien.
Androsace wulfeniana heeft iets langere steeltjes en rode puntjes aan de uiteinden van de bladrozetten.
Ik heb dezelfde tocht gemaakt Frankie. Met de gondel vanaf de Passo Tonello kwamen wij in een ijs-en sneeuwwereld. Het was daar onmogelijk om verder en hoger te gaan. Ik heb daar wel mijn mooiste foto's gemaakt, waar ik mijn bijdrage uit de Dolomieten begin.