Rotstuinen (over aanleg, evolutie, tuinzichten, natuurlijke tuinen ea)

Gestart door Luc Scheldeman, 12 februari 2010, 22:50:22

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Alle gekheid op een stokje, Luc. Ik vind dat er in je tuin nog een alpiene kas ontbreekt, zo aan één van de zijkanten (of aan beide zijkanten  ;)) van je huis, zou Rita dat geen goed idee vinden?  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Ook bedankt voor de vele tips Wim !  Ne mens kan toch altijd op zijn VRV vrienden rekenen hé _07
Wat die laatste tip betreft... als bepaalde mensen dit hier lezen zou dat je populariteit in diezelfde kringen wel eens niet ten goede kunnen komen en als je  hier nog eens in de buurt bent...  -3)( --14 --2 2-)(  -1(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

#152
Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 april 2012, 20:16:31
Ook bedankt voor de vele tips Wim !  Ne mens kan toch altijd op zijn VRV vrienden rekenen hé _07

;D ;D

Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 april 2012, 20:16:31
Wat die laatste tip betreft... als bepaalde mensen dit hier lezen zou dat je populariteit in diezelfde kringen wel eens niet ten goede kunnen komen en als je  hier nog eens in de buurt bent...  -3)( --14 --2 2-)(  -1(

))11 ))2 ))2  :-X


Allé, om het goed te maken, dan heb je nog steeds gazon en moet je het niet meer af rijden: http://www.husqvarna.com/nl/products/robotic-mowers/husqvarna-robotic-mowers-for-homeowners/
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Eduard Troch

#153
 ))8
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Eduard Troch

#154
Maar lawaai dat die machines maken Wim !!!
Een alpiene kas aan élke zijde van zijn huis is inderdaad een ingenieus idee   ((14
Wanneer kan jij je vrijmaken ? Ik kijk ondertussen ook even in mijn agenda...
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Wim Boens

Citaat van: Eduard Troch op 15 april 2012, 21:49:46
Maar lawaai dat die machines maken Wim !!!

;D ;D ;D Elektrische motors maken geen lawaai, Ward...zo makkelijk leg je me er niet op  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Bert Stegeman op 17 april 2012, 20:05:51

De bakken die ik hiervoor gebruikt heb wilde ik via marktplaats hebben.

Foto is vandaag gemaakt tijdens de regen wilde toch jullie de tuin laten zien ((12

Goed dat je in de regen toch goede foto's hebt gemaakt Bert. Ik zie geen druppels op de lens.

Die bakken fungeren als stevige achterwand. Daar kan de aarde niet meer weg. Ik hoop niet voor je dat er een onweersbui komt, want dan krijg je een lawine.  --19.
Maar het ziet er prima uit. -6( Bert.

Eduard Troch

Hingene, prov. Antwerpen (B)

Luc Gilgemyn

Dat wordt smullen op de verkoopdag in Utrecht Bert !  Je kan je dan zonder schroom uitleven en een boel plantjes meeslepen !  --6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Eduard Troch

#159
Back in town Luc en Wim ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Eduard Troch op 18 april 2012, 09:42:56
Back in town Luc en Wim ?

Van Wim weet ik het niet Ward, maar zelf was ik inderdaad een paar dagen buiten strijd... :-[  Inmiddels weer strijdvaardig !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Eduard Troch op 18 april 2012, 09:42:56
Back in town Luc en Wim ?

Hmmm,

buikgriep sinds zondag, Ward...niet zo fijn en nog niet genezen maar wel al beter....
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Danny Bonnez

Citaat van: Bert Stegeman op 17 april 2012, 20:05:51
Ja ja :D
Was ik vorige week druk in de achtertuin bezig met de troggen.
Afgelopen zondag een dag in de voortuin gewerkt.
Ik liep al enkele jaren met het iedee om mijn voortuin deels te veranderen.
maar elke keer kwam het er niet van.
De bakken die ik hiervoor gebruikt heb wilde ik via marktplaats hebben.
In de winkel veel te duur ongeveer 3.50 per stuk.
nu 10 voor 5 euro.
Zoals je ziet het is nog niet af er moet nog grind over heen.
En niet vergeten de rotsplanten.
Voor mij zijn dit nu schaduwplanten ((12
Er staan al enkele saxifraga's en primula's in en een Hieracium Villosa
maar er kan natuurlijk meer bij.
Foto is vandaag gemaakt tijdens de regen wilde toch jullie de tuin laten zien ((12

Een leuk idee , Bert !  ((12 Het is voor ons allen uitkijken naar utrecht want hier ook nog plaats
zat voor massa's rotsplanten.
Ieper , West-Vlaanderen

Matthias Fouquaert

Citaat van: Danny Bonnez op 18 april 2012, 17:31:08
Citaat van: Bert Stegeman op 17 april 2012, 20:05:51
Ja ja :D
Was ik vorige week druk in de achtertuin bezig met de troggen.
Afgelopen zondag een dag in de voortuin gewerkt.
Ik liep al enkele jaren met het iedee om mijn voortuin deels te veranderen.
maar elke keer kwam het er niet van.
De bakken die ik hiervoor gebruikt heb wilde ik via marktplaats hebben.
In de winkel veel te duur ongeveer 3.50 per stuk.
nu 10 voor 5 euro.
Zoals je ziet het is nog niet af er moet nog grind over heen.
En niet vergeten de rotsplanten.
Voor mij zijn dit nu schaduwplanten ((12
Er staan al enkele saxifraga's en primula's in en een Hieracium Villosa
maar er kan natuurlijk meer bij.
Foto is vandaag gemaakt tijdens de regen wilde toch jullie de tuin laten zien ((12

Een leuk idee , Bert !  ((12 Het is voor ons allen uitkijken naar utrecht want hier ook nog plaats
zat voor massa's rotsplanten.

+1 Dan moet het af zijn net voor Utrecht. ;)