Rotstuinen (over aanleg, evolutie, tuinzichten, natuurlijke tuinen ea)

Gestart door Luc Scheldeman, 12 februari 2010, 22:50:22

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gyi Peelaerts

Met de ogen van een leek als ik is dit een zeer mooie TUIN Luc  ((14 ((14 ((14 echt prachtig.

Gyi

Bert Stegeman

Als ik prijzen uit zou rijken voor mooie tuinen scoort jouw tuin wel erg hoog.
Bij deze _02 ((6 ((2
Proficiat met de prijs _04     ;D :D

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Ha, de Luc heeft een prijs. :D
Wat ook waar is, dat is dat alles zijn prijs heeft.
Zo heb ik prijs, want na jarenlange verwaarlozing van een rotstuin, krijg je dit :

Vol met Aethionema grandiflora, waarvan ik nochtans de laatste jaren de zaaddozen zorgvuldig allemaal afknip na de bloei.
Och, het is eigenlijk een plantje dat eigenlijk niet opvalt, tot als het bloeit. Ach wat zou het.
En dat doet het ook massaal ....

Ach, en dit fenomeen doet zich enkel voor aan de zuidkant van dit rotstuintje, gelukkig heb ik nog een westkant, een oostkant en een noordkant voor hier en daar een Sax.  ;D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

In de natuur laten die dingen zich ook niet ringeloren Jan !  En daar knipt niemand het zaad weg...  ))8
Mooi toch zo'n massa - als je de ruimte hebt die het toelaat !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij


Danny Bonnez

Citaat van: Jan Fouquaert op 16 mei 2014, 23:31:32
Ha, de Luc heeft een prijs. :D
Wat ook waar is, dat is dat alles zijn prijs heeft.
Zo heb ik prijs, want na jarenlange verwaarlozing van een rotstuin, krijg je dit :

Vol met Aethionema grandiflora, waarvan ik nochtans de laatste jaren de zaaddozen zorgvuldig allemaal afknip na de bloei.
Och, het is eigenlijk een plantje dat eigenlijk niet opvalt, tot als het bloeit. Ach wat zou het.
En dat doet het ook massaal ....

Ach, en dit fenomeen doet zich enkel voor aan de zuidkant van dit rotstuintje, gelukkig heb ik nog een westkant, een oostkant en een noordkant voor hier en daar een Sax.  ;D

Ziet er heel natuurlijk uit Jan , het is net een beeld uit de natuur genomen..... heel knap !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Gyi Peelaerts

Een zeer mooi stukje natuurtuin Jan ruw en prima kleuren  ((14 ((3

Gyi

Jan Fouquaert

Merci.
Nog een foto van een rotstuintje met wat kleurtjes genomen vanuit het zolderkamertje van ons dochter ...
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Lily-Anne Vereecken



Johan Keulemans

Een paar foto's van één van de rotstuintjes.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Pim Hols

Citaat van: Luc Gilgemyn op  4 juni 2014, 08:39:48
Citaat van: Johan Keulemans op  3 juni 2014, 23:05:37
Een paar foto's van één van de rotstuintjes.

Goed geslaagd Johan ! Knap werk !
Prachtig Johan! Ziet er heel natuurgetrouw uit.
Heemskerk, Noord-Holland