Rotstuinen (over aanleg, evolutie, tuinzichten, natuurlijke tuinen ea)

Gestart door Luc Scheldeman, 12 februari 2010, 22:50:22

Vorige topic - Volgende topic

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Ger van den Beuken op 17 april 2011, 17:38:07
Enige overzichten van onze tuin op dit moment.

Hallo Ger,

Fantastisch overzichten, maar dat wist ik al ben al een paar keer bij jou geweest.  Blijft mooi om te zien.

Heb even een foto hierbij gezet.

[attach=1]
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

#601
Citaat van: Luc Scheldeman op 17 april 2011, 07:51:02
Eindelijk wat tijd gevonden om nieuwe foto's te maken van de tuin achter ons huis nu de vijver verdwenen is.

Prachtige overzichten Luc.

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=9.15

Heb een foto hierbij gezet

[attach=1]
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2011, 22:13:44
Tijdje geleden dat hier nog eens een foto verscheen. Bij deze een plaatje van hoe m'n rotstuin er momenteel bij ligt.

Hij lag prachtig bij Frankie,

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=9.msg10239#msg10239

[attach=1]
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

Zo deze topic helemaal doorgenomen, hij leest als een boek.  Met dank aan allen die eraan hebben bijgedragen. ((4 ((4

Leer ook de voorkeuren van jullie kennen voor wat betreft het type tuin, de materialen, ed.  -8(  ))4

Het was een boeiende ervaring.  ((14
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

Citaat van: Jan Tholhuijsen op  1 november 2014, 16:08:05
Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 juni 2013, 22:14:31
Nog enkele beelden doorheen de tuin op deze zonnige dag.

Is dit de tufrots  van de topic

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=368.0  Luc?


Zet er even de foto bij.

Een natuurlijk gevormde rots(tuf) tuin maken is een, maar hem laten passen in de rest van de tuin dat moet je voelen.  Ook als een leek in je tuin komt moet die hem/haar een (hoe zal ik het zeggen) gevoel geven van harmonie.

Hij is in ieder geval prachtig geworden

[attach=1]

Dank voor de lof Jan !  ((13
Dat is inderdaad de tufrots waarover het item dat je aanhaalt gaat. 
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Zie hier, gewoon wat sfeerbeelden van mijn berg, de vorige drie maanden waren dat Saxen, nu maken die plaats voor allerhande, soms wilde planten, die ik gewoon meestal laat doen, tot het mij te veel wordt ... ))4 :o 8) -2( -2(

De pulsatilla's hier zijn spontane zaailingen, of course.

Ga nu eerst wat eten, een boertje laten en als dat gedaan is, kom ik weder ...
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Jan Fouquaert op 21 april 2015, 18:57:53
Zie hier, gewoon wat sfeerbeelden van mijn berg, de vorige drie maanden waren dat Saxen, nu maken die plaats voor allerhande, soms wilde planten, die ik gewoon meestal laat doen, tot het mij te veel wordt ... ))4 :o 8) -2( -2(

De pulsatilla's hier zijn spontane zaailingen, of course.

Ga nu eerst wat eten, een boertje laten en als dat gedaan is, kom ik weder ...

Leuke serie Jan.   ((14 ((14
Omgeving Roosendaal

Jan Fouquaert

Merci, maar het was verre van gedaan.
Hier nog wat shoots van de berg van Melle.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Et encore wat wilde planten ... -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Sorry, er zit toch nog een Sax bij ... :o :-* ((12 -2( -2( -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Moet ook dringend wat onkruiden weg doen, al gedragen sommige rotsplanten zich als echte onkruiden, soms zelfs nog slechter .... ))4

Als je goed kijkt, zie je ook een wild dier in deze wilde wildernis ... --6 -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Kijk, wat ben ik blij, want links op de eerste foto, zie je links een wonderlijke spontane zaailing van een plant die ik op drieduizend meter hoogte in de Italiaanse dolomieten ook aantrof, kijk maar op foto twee welke geweldige plant dat toch is.  ((3 --11 ((12 ))4 :o --6 8) -2( -2( -2(

Tja, en deze berg heeft alles, een waterkrachtcentrale en ook wegens de sterke wind die er altijd heerst, .... een windmolen ... :o --6

)--1 _04
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

#612
Ben nog een echte sfeerplant vergeten, is dan ook een echt onkruid in mijn berg : de muurleeuwenbek (wat is dat eigenlijk voor een naam, een leeuw heeft toch een muil ?)

Wat ben ik een vergeetkous !
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Bedankt voor de "bergtocht" Jan !  Het loont zeker de meoite !
Alleen moet ge ons de volgende keer verwittigen, dan kunnen we een beetje mondvoorraad meenemen voor onderweg...  -2( -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Mooie beelden, Jan, blijkbaar staat er toch nog veel meer dan alleen saxen op uw berg. Ik zie er zelfs wat bollen...straks ontluikt er nog een nieuwe liefde???
Lichtervelde, West-Vlaanderen