In het bollenbed

Gestart door Danny Bonnez, 21 oktober 2012, 10:30:38

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 februari 2019, 18:30:17
Heel wat moois te zien Danny, ondanks het pokkenweer.

De C. olivieri, donkere vorm is wel heel bijzonder !!!  :o :o

Over de pseudonubigena stel ik mij toch vragen...  ))4  Die ziet er wel heel anders uit dan alles wat ik onder die naam al heb gezien.

Ik begrijp je reactie over die pseudonubigena , Luc . Dit was ook mijn eerste reactie . Deze vorm komt van D.schnabel , ik stuurde hem een foto met de vraag of dit wel klopte . Het klopt wel degelijk , werd verzameld
in Zuid -Turkije nabij Gaziantep . Ook in het Crocusboek van Janis staat er zo'n witte vorm .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Danny Bonnez op 10 februari 2019, 20:24:34

Over de pseudonubigena stel ik mij toch vragen...  ))4  Die ziet er wel heel anders uit dan alles wat ik onder die naam al heb gezien.

Ik begrijp je reactie over die pseudonubigena , Luc . Dit was ook mijn eerste reactie . Deze vorm komt van D.schnabel , ik stuurde hem een foto met de vraag of dit wel klopte . Het klopt wel degelijk , werd verzameld
in Zuid -Turkije nabij Gaziantep . Ook in het Crocusboek van Janis staat er zo'n witte vorm .

Hierbij nog een foto van deze vorm van Crocus pseudonubigena . We kennen deze Crocus vooral door de lange zwarte meeldraden , maar de variatie is enorm groot bij deze Crocus . Deze vorm heeft grote lange gele
meeldraden , de stijl is altijd heel kort .
meeld
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Na een lange sombere periode krijgen we volop zon , nu is het wel genieten .... --9

Crocus olivieri , foto 1,2

Crocus sublimis
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Crocus sieberi 'Ronald Ginns'

Crocus zaailing met sieberi bloed

Crocus nivalis , foto 3, 4
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Crocus sieberi 'Creme Diamond'

Crocus sieberi 'George'

Crocus sieberi 'Hubert Edelsten'
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Colchicum kesselringii

Crocus fleischeri Chios

Crocus paschei

Tulipa edulis
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Romulea tempskyana

Romulea clusiana

Crocus korolkowii 'Albus'
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 13 februari 2019, 18:58:24

Hierbij nog een foto van deze vorm van Crocus pseudonubigena . We kennen deze Crocus vooral door de lange zwarte meeldraden , maar de variatie is enorm groot bij deze Crocus . Deze vorm heeft grote lange gele
meeld

Net dat laatste baarde mij zorgen, Danny.  Op de foto van 9 februari met open bloem was de rode stijl aanzienlijk langer dan de meeldraden/helmknoppen.  Nu zie ik dat het intussen volledig anders is met een veel kortere stijl.  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Het zijn inderdaad bollen hoogdagen met dit weer, Danny !
We moeten er van profiteren zolang het duurt !  ((3

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 13 februari 2019, 19:25:01
Citaat van: Danny Bonnez op 13 februari 2019, 18:58:24

meeld

Net dat laatste baarde mij zorgen, Danny.  Op de foto van 9 februari met open bloem was de rode stijl aanzienlijk langer dan de meeldraden/helmknoppen.  Nu zie ik dat het intussen volledig anders is met een veel kortere stijl.  ((14

Dat was een andere Crocus Luc , deze verst op de foto was C. cyprius ( sorry voor de onduidelijkheid)
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Ah...  ((--11  Dat verduidelijkt alles !  Merci Danny !  ((14

Danny Bonnez

Het is volop lente ...... --9

Met deze temperaturen komen de bloemen mooi open .....

Merendera sobolifera

Colchicum kesselringii

Romulea bulbocodium
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Crocus sieberi 'Ronald Ginns' kweker 1

Crocus sieberi 'Ronald Ginns' Kweker 2

Crocus sieberi 'George'

Crocus alexandri
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Met deze lente temperaturen gaat alles heel snel nu .....

Crocus sieberi , let op de gele bloemsteel , foto 1,2

Crocus tauricus

Crocus  korolkowii 'Apricot'
Ieper , West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Prachtige bollen Danny!  ((3 ((3 ((3
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be