Mooi, mooi, mooi.
En Gert al een beetje aan het bekeren voor de "bollen"
?
Kris,
Ik vind heel veel bollen prachtig, maar ik heb nooit heel veel geluk met ze.
In de tuin verdwijnen de meeste na een paar jaar, wel een paar tulpen, crocussen en sneeuklokken soortjes nog aanwezig.
In het peatbed kan ik veel een paar pollen sneeuwklokjes, Narcissus cylamineus (de echte) en wat cyclamineus hybriden houden. Nu las ik dat jij ook wat herfstbloeiende crocussen in zo'n soort mengsel hebt gezet. Dus als er volgend jaar weer wat te koop is, dan wil ik dat ook proberen, ik zal de berichten op het forum komend winter eens doorlezen om de geschikste soorten uit te zoeken.
Ik heb elk jaar wel een paar bollen in een pot, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet genoeg ruimte voor. Dus dat blijft beperkt, en dat is wel jammer want er is zoveel moois op dat gebied. Ik heb een kameraad die bollenkweker is en die heeft ook een collectie meer bijzondere bolgewassen waar hij een klein beetje van vermeerderd en ook daar krijg ik regelmatig wat van. Nu staan er een 3 tal selecties van Tulipa cretica in een pot op het dak. Hij heeft deze selecties uit een partij bollen die hij van een Botanische tuin heeft gekocht. Hij heeft ze nu benoemd en gaat ze op termijn verkopen. Ik hou jullie op de hoogte middels foto's, als ze tenminste het plekje op het dak weten te waarderen.