Iris sibirica gezocht

Gestart door Wim Boens, 18 november 2012, 17:50:40

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Ik ben op zoek naar enkele lage soorten Iris sibirica.

Nl. de volgende cultivars:

'Arthur River Sunrise' (28 cm)
'Baby Sister' (15 cm) (Gevonden bij Cayeux)
'Blue Hyacinth' (28 cm)
'Huia' (15 cm)
'Little Dan' (30 cm)
'Little Moo' (25 cm)
'Pink Baby One' (28 cm)
'Schiffsjunge' (30 cm)
en 'Summerchase Advent' (25 cm)

Iemand een idee waar ik deze mini-siberiërs op de kop kan tikken?
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Peter Rijntjes

Hoi Wim,

ik heb even lopen struinen op het internet, maar, en jou kennende was ik daar al bang voor, niet de meest voorkomende soortjes. Eigenlijk kon ik er maar een vinden nml. Baby sister bij een kweker in Nederland. Maar ik denk dat jij liever meerdere soorten bij de zelfde kweker vandaan haalt ivm. verzendkosten e.d. Wij zoeken verder.....

--13

Peter

Wim Boens

Citaat van: Peter Rijntjes op 18 november 2012, 21:38:45
Hoi Wim,

ik heb even lopen struinen op het internet, maar, en jou kennende was ik daar al bang voor, niet de meest voorkomende soortjes. Eigenlijk kon ik er maar een vinden nml. Baby sister bij een kweker in Nederland. Maar ik denk dat jij liever meerdere soorten bij de zelfde kweker vandaan haalt ivm. verzendkosten e.d. Wij zoeken verder.....

--13

Peter

Hallo Peter,

dank je om te helpen zoeken  ((14 ...als het de meest voorkomende soorten waren, dan had ik ze natuurlijk wel al gevonden  ;) ;)
Nu, geen probleem, ik vind ze wel (hopelijk en misschien wel met de hulp van onze forumnisten)...soms vraagt dat natuurlijk wat tijd...maar ik heb heeeeeeeeel veel geduld om te krijgen wat ik echt wil  ;)  ;D
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Peter Rijntjes

Hoi Wim,

ben je al wat verder....

))4

Peter

Wim Boens

Nee, nog niet...ik moet me er eigenlijk eens deftig mee bezig houden!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerard Verweij

Citaat van: Wim Boens op  3 december 2012, 08:57:41
Nee, nog niet...ik moet me er eigenlijk eens deftig mee bezig houden!

Deftig?

Wim Boens

Citaat van: Gerard Verweij op  3 december 2012, 12:21:19
Citaat van: Wim Boens op  3 december 2012, 08:57:41
Nee, nog niet...ik moet me er eigenlijk eens deftig mee bezig houden!

Deftig?

Oei, alweer Vlaams  ;)..."deftig mee bezig houden" = "op een grondige manier mee bezig houden", betekenis is afkomstig van "deftig = zoals het hoort"!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270