Crocus 2013

Gestart door Danny Bonnez, 31 december 2012, 15:52:20

Vorige topic - Volgende topic

Bert Stegeman

Dat is een mooi begin Gerrit van het nieuwe seizoen.
Deze prachtige Crocus ancyrensis zijn vernoemd naar de stad Ankara.

Luc Gilgemyn

Ook hier is de sneeuw tegen recordtempo verdwenen !  :o

... en kijk .... Crocus atticus "Bowles White" kwam opnieuw tevoorschijn !  ((14
Het straaltje zon liet hem zelfs toe een bloem te openen !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 27 januari 2013, 18:51:14
Ook hier is de sneeuw tegen recordtempo verdwenen !  :o
... en kijk .... Crocus atticus "Bowles White" kwam opnieuw tevoorschijn !  ((14

Zo zijn ze op hun mooiste Luc . Hier eindelijk de eerste bloeier van het jaar , weliswaar in de kas.
Crocus biflorus ssp. nubigena
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2013, 19:51:34
... en kijk .... Crocus atticus "Bowles White" kwam opnieuw tevoorschijn !  ((14

Zo zijn ze op hun mooiste Luc . Hier eindelijk de eerste bloeier van het jaar , weliswaar in de kas.

Een hele knapperd is dat Kris, hier staat zijn broertje C. biflorus ssp. adamii in de rotstuin in knop.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

prachtige Crocus atticus "Bowles White" Luc.
van snow white naar "Bowles White"  :P
vandaag even een rondje door de voor en achtertuin gedaan.
de crocussen en tulpen doen hun best maar zo ver als bij jullie --13
ik hoop dat ze de kou overleeft hebben ))4

Danny Bonnez

Een van mijn favorieten , Kris ! Hier hoop ik ze deze week open te kunnen fotograferen .
Ik zie dat er ook wat variatie in deze krokus is , hier zijn de buitenste bloemblaadjes duidelijker gekleurd .
(zie foto topic bollenbed )
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 27 januari 2013, 20:57:00

Een hele knapperd is dat Kris, hier staat zijn broertje C. biflorus ssp. adamii in de rotstuin in knop.

Deze staat ook op mijn verlanglijstje , Frankie ! hopelijk kan je hem ook open fotograferen .
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Hier is hij nog maar net boven Kris, nog niet direct klaar om te bloeien... als hij al bloeit dit jaar - mijn ene knol heeft zich gedeeld  :) ... maar misschien moet hij daarvan nu wel een jaartje recupereren...  :(

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 27 januari 2013, 21:52:47

Een van mijn favorieten , Kris ! Hier hoop ik ze deze week open te kunnen fotograferen .
Ik zie dat er ook wat variatie in deze krokus is , hier zijn de buitenste bloemblaadjes duidelijker gekleurd .
(zie foto topic bollenbed )

Uiteraard had ik hem reeds bemerkt in je topic Danny , die volg ik immers op de voet ...... ieder detail interesseert me .   )))6
Volgens de beschrijving van Ruksans zijn ze zo variabel ,dus zowel met als zonder de streepjes op de buitenkant .
Nu eigenlijk heeft die met de streepjes nog een streepje voor , letterlijk en figuurlijk dan ... ;D

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 28 januari 2013, 16:52:27
Hier is hij nog maar net boven Kris, nog niet direct klaar om te bloeien... als hij al bloeit dit jaar - mijn ene knol heeft zich gedeeld  :) ... maar misschien moet hij daarvan nu wel een jaartje recupereren...  :(

Back in full force next year Luc . ;D
Ja ik heb er hier ook hoor die een jaartje lijken over te slaan .....En dat wil je natuurlijk liever niet ..... :(

Kris De Raeymaeker

ZEen hele knapperd is dat Kris, hier staat zijn broertje C. biflorus ssp. adamii in de rotstuin in knop.

Lijkt ook alweer de moeite Frankie . Ik denk dat ik die straks ook nog moet verwachten hier ....
Heb je hem afgedekt tegen teveel nat ?

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 januari 2013, 19:29:34
ZEen hele knapperd is dat Kris, hier staat zijn broertje C. biflorus ssp. adamii in de rotstuin in knop.

Lijkt ook alweer de moeite Frankie . Ik denk dat ik die straks ook nog moet verwachten hier ....
Heb je hem afgedekt tegen teveel nat ?

Neen Kris, wordt niet afgedekt. Een droge zomerrust zal ik hem echter wel geven.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Crocus atticus sublimis komt (oh verrassing  ;D) uit de provincie Attica in Griekenland en liet zich vanmorgen in bloei verrassen door de lokale fotograaf...

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op 30 januari 2013, 15:31:31
........liet zich vanmorgen in bloei verrassen door de lokale fotograaf...
Volgens mij heeft de lokale paperatsie -1( de crocus verrast, hem van z'n lekere zonnige plekje weggerukt om hem te kunnen fotograferen ))4.

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 30 januari 2013, 15:31:31
Crocus atticus sublimis komt (oh verrassing  ;D) uit de provincie Attica in Griekenland en liet zich vanmorgen in bloei verrassen door de lokale fotograaf...

Een zeer goeie fotograaf met een "goeie" camera !  ;)
Ieper , West-Vlaanderen