Het Rhodohypoxis seizoen is (zoals veel zaken, heel laat dit jaar) namelijk begonnen !
Hier zijn ze al allemaal uitgebloeid Luc . Maar ik laat ze in de potten zitten en zet ze droog weg in de winter .Na de winter (eind februari )zet ik ze weer buiten en krijgen ze ook (al)vocht als het regent . Daardoor zullen ze vroeger aan de gang gaan dan de jouwe ...
Het is eigenlijk een vrij moeilijk Rhodohypoxis jaar bij mij Kris - ze bloeien veel onregelmatiger dan anders... geen idee waarom...

Ik probeer ze wel wat later in bloei te krijgen, gewoon omdat ze dan wat kleur opleveren wanneer de hoofdbloei in de rotstuin afneemt... dat is dit jaar wat dat betreft zeer goed geslaagd..

1) Rhodohypoxis baurii "Great Scott" b.v. heeft bloemen die al bijna uitgebloeid zijn, terwijl andere nog maar net boven komen (zie onderaan op de foto), nog anderen moeten nog boven komen. De kleur is in werkelijkheid veel feller dan op de foto.
2) Rhodohypoxis baurii "Picta" vertoont min of meer hetzelfde patroon, alhoewel minder. Normaal heb ik een dicht bloemendek waardoor je geen blad meer ziet tijdens de bloei.
3) Rhodohypoxis x hybrida "Hebron Farm Red Eye" vind ik ook best aantrekkelijk
4) Rhodohypoxis x hybrida "Hebron Farm Pink" is dan weer de roze vorm
Andere soorten zijn nog maar nauwelijks beginnen bloeien - maar die komen later nog in beeld.