Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Hier nog in bloei :1 en 2 : Adenophora confusa - op zich een mooie plant vind ik, maar duidelijk te groot voor de rotstuin. Ik zoek hem een in het najaar een betere plaats.
Vandaag wil ik een lans breken voor een 'onbekend' plantje, waar ik voor vandaag van dacht, dat iedereen die in zijn (rots)tuin zou hebben, nl Symphyandra zangezura.
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 15 juni 2011, 22:10:06Vandaag wil ik een lans breken voor een 'onbekend' plantje, waar ik voor vandaag van dacht, dat iedereen die in zijn (rots)tuin zou hebben, nl Symphyandra zangezura. Symphyandra zanzegur is inderdaad een vrij onbekende schoonheid Gerrit ! Volgens de AGS encyclopedie komt hij uit Armenië vandaan waar hij op rotsachtige ondergrond voorkomt, maar verder geen eisen stelt. Op het schotse forum heeft men het hier http://www.srgc.org.uk/smf/index.php?topic=5864.0 over Symphyandra cretica en S. zanzegur.
Luc , ik zie op de foto dat je rhodohypoxis nog goed aan het bloeien is - geef jij iets extra voor langere bloei ? - bij mij lijken ze nu uitgebloeid grLily-Anne
Ik begrijp u niet helemaal Gerrit.Volgens de AGS encyclopedie is de juiste benaming Symphyandra zanzegur - een search op "zangezura" levert niets op ?