Helleborus

Gestart door Chris Vermeire, 13 februari 2010, 20:05:33

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 21 februari 2024, 17:55:08
Mooi Luc ! Vooral die eerste! Staan die in volle grond?

Deze 4 staan inderdaad in volle grond Lily-Anne, de eerste is een aangekocht exemplaar, de andere zijn zaailingen.

Deze hier staat wel in pot.  weer een Helleborus x hybridus, een gevulde vorm.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

In de tuin kan ik ze nooit goed houden of weer laten bloeien maar ze zijn wel leuk  deze tijd van het jaar in potten ......Helleborus niger.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 december 2024, 13:10:20
In de tuin kan ik ze nooit goed houden of weer laten bloeien maar ze zijn wel leuk  deze tijd van het jaar in potten ......Helleborus niger.

Zorgt voor een beetje kleur in deze donkere tijden, Kris, ook al is het wit ...
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Hier beginnen sommige orientalis hybrides zich al te roeren.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  8 december 2024, 15:44:24
Hier beginnen sommige orientalis hybrides zich al te roeren.

Mooie planten maar je kan niet alles hebben en dus heb ik er geen meer staan in de tuin ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  8 december 2024, 15:43:06
Zorgt voor een beetje kleur in deze donkere tijden, Kris, ook al is het wit ...

Moet niet altijd Galanthus zijn hè Frankie  ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 december 2024, 15:46:49
Citaat van: Frankie Wulleman op  8 december 2024, 15:43:06
Zorgt voor een beetje kleur in deze donkere tijden, Kris, ook al is het wit ...

Moet niet altijd Galanthus zijn hè Frankie  ;D

't Is dat wat ik bedoelde, Kris!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Helleborus x hybridus ViV 'Victor'. Alle Helleborus uit de ViV collectie hebben extra lange bloeiperiode en je kan ze ook gebruiken om potten of bakken mee aan te planten. Viktor valt op door de witte tot crèmewitte bloemen die roze zijn in het knopstadium. Ze zijn al vanaf november te zien is en dit de hele winter lang. Nu afwachten of dat waar is.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 10 december 2024, 18:05:07
Helleborus x hybridus ViV 'Victor'. Alle Helleborus uit de ViV collectie hebben extra lange bloeiperiode en je kan ze ook gebruiken om potten of bakken mee aan te planten. Viktor valt op door de witte tot crèmewitte bloemen die roze zijn in het knopstadium. Ze zijn al vanaf november te zien is en dit de hele winter lang. Nu afwachten of dat waar is.

De "V"van victorie Herman .....zal wel lukken dan !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Een eerste bloem op deze orientalis hybride. Er bekruipt mij zowaar een pril lentegevoel in deze duistere tijd.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Marc Coolens

Inderdaad  Frankie daar is de lente !! 10)) mooie  foto zodat we de moed erin kunnen houden.

Frankie Wulleman

Citaat van: Marc Coolens op 18 december 2024, 17:24:03
Inderdaad  Frankie daar is de lente !! 10)) mooie  foto zodat we de moed erin kunnen houden.

Merci  Marc!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Helleborus abschasicus
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Frankie Wulleman

Citaat van: Herman Mylemans op 21 december 2024, 11:26:04
Helleborus abschasicus

Mooi Herman, precies al volop lente bij u. Is deze altijd zo vroeg?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2024, 18:25:46
Citaat van: Herman Mylemans op 21 december 2024, 11:26:04
Helleborus abschasicus

Mooi Herman, precies al volop lente bij u. Is deze altijd zo vroeg?
Frankie, dat is hier altijd de eerste in de tuin! Nu met het zachte weer misschien wel een paar weken eerder.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be