Peatbed

Gestart door Kris De Raeymaeker, 24 juli 2011, 23:05:15

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Kris, amai dat is vroeg en ze zeggen dat het gaat vriezen!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 22 december 2025, 22:35:21Kris, amai dat is vroeg en ze zeggen dat het gaat vriezen!
Inderdaad Herman ...maar een paar graden vorst is voor deze soort niet echt een probleem ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 december 2025, 20:27:32Niet te geloven ...maar ze zijn er al ....

Niet te doen... niet te doen...  8))
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 december 2025, 08:17:36
Citaat van: Herman Mylemans op 22 december 2025, 22:35:21Kris, amai dat is vroeg en ze zeggen dat het gaat vriezen!
Inderdaad Herman ...maar een paar graden vorst is voor deze soort niet echt een probleem ...

)4)  )4)  Ik meen mij zelfs te herinneren een foto gezien te hebben van ergens in de Balkan waar ze vastgevroren zaten in een plas water...  )1)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 december 2025, 08:17:36Inderdaad Herman ...maar een paar graden vorst is voor deze soort niet echt een probleem ...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 december 2025, 12:33:53)4)  )4)  Ik meen mij zelfs te herinneren een foto gezien te hebben van ergens in de Balkan waar ze vastgevroren zaten in een plas water...  )1)

Heel goed geheugen Luc ...Het was wel niet in de Balkan maar wel in Zuid Turkije op de Gembos Yala ...
Ok , dan zal ik ze nog maar is tonen ... )2)  )2)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 december 2025, 17:43:58
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 december 2025, 08:17:36Inderdaad Herman ...maar een paar graden vorst is voor deze soort niet echt een probleem ...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 december 2025, 12:33:53)4)  )4)  Ik meen mij zelfs te herinneren een foto gezien te hebben van ergens in de Balkan waar ze vastgevroren zaten in een plas water...  )1)

Heel goed geheugen Luc ...Het was wel niet in de Balkan maar wel in Zuid Turkije op de Gembos Yala ...
Ok , dan zal ik ze nog maar is tonen ... )2)  )2)

Het zijn en het blijven unieke beelden Kris !  Ik geniet er elke keer weer van!

Kris De Raeymaeker

Het Peat/humusbed eist weer stilaan meer aandacht op ...Onder andere de Eranthis-en zijn enkele van de hoofdrolspelers. Geen plant die de lente (al is het eigenlijk nog volop winter)beter in beeld zet .Maar ook Narcissus cyclamineus en nog andere komen eraan ...

Kris De Raeymaeker

Nog enkele ...Van alle Eranthis-en die je ziet ben ik begonnen met 1 klein  knolletje en de natuur deed de rest ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2026, 09:24:26Nog enkele ...Van alle Eranthis-en die je ziet ben ik begonnen met 1 klein  knolletje en de natuur deed de rest ...
Kris, ze zijn het zonnetje in de tuin!

Kris De Raeymaeker

Zowel Narcissus cyclamineus als Eranthis  zaaien  zich uit in het Peat/humusbed en zorgen voor een natuurlijk uitziend geheel .

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 februari 2026, 11:27:32Zowel Narcissus cyclamineus als Eranthis  zaaien  zich uit in het Peat/humusbed en zorgen voor een natuurlijk uitziend geheel .
Mooi Kris, nu nog een beetje wit ertussen!

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 februari 2026, 11:27:32Zowel Narcissus cyclamineus als Eranthis  zaaien  zich uit in het Peat/humusbed en zorgen voor een natuurlijk uitziend geheel .
Citaat van: Herman Mylemans op  1 februari 2026, 17:21:51Mooi Kris, nu nog een beetje wit ertussen!

U vraagt en wij draaien Herman ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 februari 2026, 17:28:53
Citaat van: Herman Mylemans op  1 februari 2026, 17:21:51Mooi Kris, nu nog een beetje wit ertussen!

U vraagt en wij draaien Herman ...
Kan niet beter, Kris!  ((3

Kris De Raeymaeker

Het valt me ieder jaar weer op dat alle spontane zaailingen van Eranthis 'Orange Glow' er weer opnieuw als'Orange Glow'uitzien en zo goed als niet teruglopen naar de gewone of andere vormen ...

Kris De Raeymaeker

Ze hebben allen opnieuw die iets oranje tint ...alhoewel er dan 1 enkele tussen zit met een groen streepje ..