Crocus 2012

Gestart door Wim Boens, 7 januari 2012, 16:59:20

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Johan Keulemans op  5 februari 2012, 12:52:19
Dezelfde bloem als vorige week van Crocus chrysanthuys 'Blue Pearl' maar nu met enkele centimeters sneeuw errond.

Zo zie ik ze nochtans graag Johan !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Johan Keulemans

Heb het toch liever zonder dat witte dekentje. Al is het natuurlijk wel een goede isolatie voor de planten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Frankie Wulleman

Ook hier wat krokusjes die zich door de sneeuw boren.
Krokus 'Goldilocks' tussen de stenen van de tuftuin zorgt voor enkele sfeervolle plaatjes.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ook onze 'vuurvlieg' laat zich nog opmerken.

Johan Keulemans

Toch altijd een wat eigenaardig zicht, Crocussen in de sneeuw. Voor veel mensen toch een lentebloem, maar dan nu in een winterstafereel.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Frankie Wulleman

Citaat van: Johan Keulemans op  5 februari 2012, 18:25:35
Toch altijd een wat eigenaardig zicht, Crocussen in de sneeuw. Voor veel mensen toch een lentebloem, maar dan nu in een winterstafereel.

Ja Johan, eigenlijk zijn crocussen de echte sneeuwklokjes. Daar waar Galanthus nu plat tegen de grond gaat, blijven de krokussen mooi overeind. En voor dit soort sneeuwklokjes hoef je meestal niet zo'n grote bedragen neer te leggen.  ;)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 februari 2012, 17:55:02

Wij vinden dat natuurlijk super en erg fotogeniek  maar  de plaatsen waar ik ze gezien heb in de natuur (Kreta, NO Turkije , Oostenrijk) komen ze meestal maar in bloei als de sneeuw een fractie van een second weg is .Je ziet ze als het ware mee opschuiven daar waar de seeuw smelt.Bijgevolg zie je ze ook maar bloeien aan de rand van de sneeuw maar meestal niet in de sneeuw .   

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 februari 2012, 11:35:50
Bijna niet te geloven. Blijkbaar kunnen ze heel wat water hebben. Als ze maar hun droge overzomeringsperiode hebben, dat is waarschijnlijk nog veel belangrijker.

Vanaf mei zullen ze daar nog amper water krijgen Frankie . De grond is een soort klei/leem. Maar zoals je ziet op de foto's zijn het echt wel watermassa's in het voorjaar ...

Johan Keulemans

CiteerJa Johan, eigenlijk zijn crocussen de echte sneeuwklokjes. Daar waar Galanthus nu plat tegen de grond gaat, blijven de krokussen mooi overeind.
Daar heb je een punt, al zullen de Galanthofielen dat niet graag horen.  )-12
CiteerEn voor dit soort sneeuwklokjes hoef je meestal niet zo'n grote bedragen neer te leggen.  
Dat ze daar zoveel geld aangeven, ligt alleen maar aan hen zelf. Moesten ze daar niet zoveel voor geven, zullen de aanbieders automatisch hun prijs laten dalen.

Lina Hesseling

Ja heren, maar wat als dit sneeuwklokje zich vervolgens vermeerdert? -2(

Maar jullie crocussen zijn ook niet te versmaden. Ik vind ze in elk geval erg fotogeniek.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 februari 2012, 19:11:02
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 februari 2012, 17:55:02

Wij vinden dat natuurlijk super en erg fotogeniek  maar  de plaatsen waar ik ze gezien heb in de natuur (Kreta, NO Turkije , Oostenrijk) komen ze meestal maar in bloei als de sneeuw een fractie van een second weg is .Je ziet ze als het ware mee opschuiven daar waar de seeuw smelt.Bijgevolg zie je ze ook maar bloeien aan de rand van de sneeuw maar meestal niet in de sneeuw .   
,

Zo is dat, Kris, maar hier in Vlaanderen zijn de seizoenen vaak wisselvallig. Als de winter in de bergen gedaan is, dan is hij ook gedaan en is het lente. Alhoewel, deze zomer in Oostenrijk was het op bepaalde dagen ook soms echt bar winterweer met sneeuwval erbij, remember mijn bijdrage: Bibberen in Noordtirol.

Johan Keulemans

Als de sneeuwklokjes (of andere planten) zich vermeerderen heb je natuurlijk nog andere opties.
Kado doen aan een plantenvriend/kennis, ruilen, verkopen aan een vriendenprijsje, ....
Waarschijnlijk zullen enkelen nu denken dat ik naïef ben, maar die laat ik dat maar denken.
Ik vind het in ieder geval altijd leuk om een plantje te geven of te krijgen.

Moesten jullie er aan twijfelen, ik heb ook Galanthussen staan hoor.

En voor de rest laat ik iedereen zelf bepalen hoeveel hij/zij vindt dat iets waard is en dat er dan voor betaald.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 februari 2012, 10:53:08
Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 februari 2012, 21:01:25
Oeps... voeten in't water, dat is dan toch wel verrassend Kris... ik ga er van uit dat het om smeltweter gaat ?

Ik zal dan voorals nog  met de bewijzen in huis vallen Luc . Beter wat beelden dan woorden ...

De beelden spreken voor zichzelf Kris !
Fantastische planten toch - en héél interessante beelden !
(heb je gedweild na het nemen van de foto's... ?  -2(( ))6 )
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 februari 2012, 20:54:28
De beelden spreken voor zichzelf Kris !
Fantastische planten toch - en héél interessante beelden !
(heb je gedweild na het nemen van de foto's... ?  -2(( ))6 )

Dank je Luc , wees maar zeker dat ik gekwijld heb maar zo ne plas krijg ik niet bij mekaar hoor .
Ho maar gedweild zeg je  ;) 

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen