Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Lida Lourens

Gerrit je bent heel erg warm.
Lijkt wel alsof je in de tuin bent geweest.
Het is inderdaad een wind gong met een geluid als van een kerkklok, waardoor we
het met een krachtige wind moeten vastbinden.
Het product is van RVS en door Bé zelf gemaakt.
Zodra ik ergens een goede foto hebt gevonden zal ik hem posten.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Na even zoeken....gevonden.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Sorry, de verkeerde plaat aangeklikt.
Het moet deze zijn.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Nogmaals
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Voor mij een heel apart bloemetje in de tuin vandaag.
Ik weet wat het is en jullie?
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

#230
Nogmaals, dan maar iets dichter bij.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Wim Boens

Die ken ik niet, Lida! Wel leuk zo te zien...misschien kan iemand anders het wel raden!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lida Lourens

Citaat van: Wim Boens op 10 mei 2012, 20:23:10
Die ken ik niet, Lida! Wel leuk zo te zien...misschien kan iemand anders het wel raden!

Eindelijk eens iets dat je niet kent Wim, maar dat is wel begrijpelijk hoor.
Deze bloeiende plant behoort eigenlijk ook niet op het forum thuis.
Men moet het dus in een heel andere richting gaan zoeken.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Roest

Is het een kruisbloemige waar heel noord en midden Nederland mee vol staat met oliehoudend zaad?
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Eduard Troch

Zeg nu niet kool- of raapzaad hé Gerrit. Heeft dat zo'n paarse kleur, die vertakking ?

slaapwel, want deze morgen om kwart voor zeven zat je ook al op het forum ?!   ::) :)
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Lida Lourens

Citaat van: Gerrit Roest op 10 mei 2012, 23:19:57
Is het een kruisbloemige waar heel noord en midden Nederland mee vol staat met oliehoudend zaad?
Je zit in de goede richting Gerrit, maar het is jammer genoeg niet een plant die hier wordt gekweekt om zijn olie,
de zogenaamde koolzaadvelden.
Wel is het een nutsplant, dus uit de moestuin.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

Ik denk dat we misschien in de richting van het kruidentuintje moeten kijken. Lida heeft vast geen moestuin, maar wel een kruidentuin. Wie lekkere taarten bakt, kookt ook en gebruikt kruiden. Ik dacht even aan mosterdzaad, ook geel, maar dat is het niet.
Geef een hint Lida, we weten het niet.

Lida Lourens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 12 mei 2012, 08:53:18
Ik denk dat we misschien in de richting van het kruidentuintje moeten kijken. Lida heeft vast geen moestuin, maar wel een kruidentuin. Wie lekkere taarten bakt, kookt ook en gebruikt kruiden. Ik dacht even aan mosterdzaad, ook geel, maar dat is het niet.
Geef een hint Lida, we weten het niet.

Je zit alweer in de goede richting Gerrit.
Eind vorig jaar heb ik deze plant afgesneden en hebben we samen heerlijk gesmuld van een lekker stampotje.
Eén van de stronken heb ik laten staan en zie hier...tot mijn verbazing liep deze stronk in het voorjaar schitterend uit met rood/paars blad.
Dus ik al heel gelukkig met het idee van weer een gratis maaltje, maar nee hoor, ik kreeg er bloemen voor in de plaats. Ook leuk natuurlijk.
Als je het nu nog niet weet, krijg je een foto van vorig jaar van het kleurrijk gewas..
groet Lida
PS. Ik ben geen keukenprinces, maar een appeltaart gaat nog wel. Speciaal recept. De appels, krenten en rozijnen worden eerst in rum geweekt.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

Uit mijn tijd dat ik nog groente verbouwde weet ik, dat uit doorgeschoten groente soms de meest fantastische bloemen ontstonden.
Ik weet het nog niet, maar wacht nu nog maar even, want de hint moet nu duidelijk zijn.

Wim Boens

Zo maak je het wel heel gemakkelijk, Lida.

Bij Nederlanders en stamppot denk ik onmiddellijk aan Brassica oleracea var. laciniata  ;) ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270