Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Lida Lourens

Citaat van: Theo Stronks op 13 juni 2012, 12:14:42
Deze Moltkia petraea is nu vol op in bloei,het is eigenlijk een klein struikje,doet het goed in stenige grond.
Prachtig Theo die Moltkia petraea. De mooie blauwe kleur zal goed in mijn huidige kleurenschema van de voortuin passen.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Vandaag zijn er voor het eerst  Lelies gaan bloeien, waardoor het kleurenschema er over enkele dagen heel anders zal gaan uitzien.

Lida Lourens

Nu een hoekje in de achter tuin.
Op foto 1 is de rode Vlier te zien met een Paeonia in een passende tint. Ook de zeer laat bloeiende Rhododendron toont nog net even zijn bloem in de rechter bovenhoek.
Foto 2 geeft de bloem van deze rode Vlier, Ook weer op geheel op kleur met zijn omgeving.
Boven dit alles de rode kruin van een Acer "King William" en de rood bladige Eik.  

Bert Stegeman

Citaat van: Jan Fouquaert op 12 juni 2012, 22:27:16
Af en toe lol kan geen kwaad ...n'est-ce pas ?

Sedum is inderdaad wel wat ondergewaardeerd. Nog meer dan Sempervivum.
Maar als ik vandaag de dag langs de autostrades rij, dan zie ik hier en daar mooie, gele kussentjes, net op de grens tussen de baan en de graszoden.
En wat zijn die gele kussentjes, inderdaad een ander soortje van de hier door mij fel bezongen Sedum, namelijk Sedum acré.

Van mij krijg je zeker een stekje Bert, let wel op, je raakt de plant nooit meer kwijt, eens je die hebt. ;D
Vrouwen krijg je van mij wel niet. --3
Je hebt er waarschijnlijk ook wel al een, die je niet kwijt wil.... ;D ;D

Wat de cultuureisen van die geweldige plant zijn, dat is mijn groot geheim, Frankie. --11

Ik vergeet die gewone vergeet-mij-nietjes altijd uit te trekken, alhoewel ik ze niet mag vergeten. --6 :o

((12 ((12 ((12

dank je Jan
past goed in mijn tuin. mijn tuin heeft toch al veel geel ((12

Bert Stegeman

Ja na al die mooie kleuren en prachtige planten.
Vallen deze misschien in het niets.
Maar het blijven ook prachtige planten met of zonder bloei.
De Leontopodium stond er afgelopen weekend goed bij.
Bij de mini beestjes valt hij nog wel in de smaak
Ooit gekocht bij een plaatselijke plantenzaak zo aan het begin van mijn rotsplantenhobby.
gaat dan al lang mee ((12

Lily-Anne Vereecken

Mooie edelweiss Bert!
Tot mijn spijt is die van mij dit voorjaar bezweken - hij heeft  heel wat jaren moed gebloeid  --13
Groetjes
Lily- anne

Jan Fouquaert

Sempervivum en Leontopodium zijn gewoon mooi.

Hier nog een Asperula die ik nog niet toonde, een heel oud plantje van een jaar of 15.
Maar wat is nu 15 jaar voor sommige planten ? ))6
Asperula nitida ssp. nitida ;D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Peter Rijntjes

Citaat van: Lida Lourens op 13 juni 2012, 16:12:59
Citaat van: Peter Rijntjes op 12 juni 2012, 22:49:08
Citaat van: Lida Lourens op 12 juni 2012, 19:05:00
Af en toe gaan we wel eens shoppen.
Deze keer was het eigenlijk om de afgevroren rozen te vervangen, maar raad eens waar ik mee thuis kwam?
In het vervolg geen rozen meer in bloembakken maar vetplantjes of iets van dien aard.
Omdat al die bakken nog niet gelijk kunnen worden gevuld met iets "vreemds" toch ook nog maar even enkele rozen
gekocht voor de kleur.
foto 1 en 2: ??
foto 3       : Delosperma cooperi (in mijn  boek wordt deze soort niet vermeld. (winterhardheid?)
foto 4       : Roos "Maria Theresia".  mooie naam en een mooie Roos.
Beste Lida,
Als ik het goed zie is de eerste Sedum pachyclados en de tweede Sedum cauticola ( x )
Allebei wel sterke soorten.
vriendelijke groet, Peter
Hoi Peter,
Dank je wel voor het benoemen van mijn Sedums. Ik heb er de naamkaartje bij geschreven.
Evenals de juiste naam bij de Delosperma. Ook hiervoor dank.
groetjes Lida

Beste Lida,

uiteraard graag gedaan. Op deze manier steken wij het meeste van elkaar op, toch?

-8(

vriendelijke groet, Peter

Frankie Wulleman

't Moet niet altijd een bloemplant zijn, deze Festuca heeft ook zijn plaatsje in de rotstuin verdiend.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Als de kleine veronicaatjes uitgebloeid zijn, komen de grotere zoals deze Veronica austriaca 'Knallblau' aan de beurt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

De bladeren lijken op die van een brandnetel, maar de bloemen mogen er zijn. :)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Magnar Aspaker

Meconopsis lancifolia. I grew 9t from seeds 2 years ago, and now it opens it's first flower. Pity it's monocarpic.

Gerard Verweij

Citaat van: Magnar Aspaker op 14 juni 2012, 23:22:49
Meconopsis lancifolia. I grew 9t from seeds 2 years ago, and now it opens it's first flower. Pity it's monocarpic.
But it is beautiful !!!

Luc Gilgemyn

Citaat van: Magnar Aspaker op 14 juni 2012, 23:22:49

((2  I'm green with envy Magnar ! It's a gem !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

1) Potentilla nitida rubra blinkt niet uit door "flower power" - één bloemen dit jaar !!! -  Deze bewoner van de Dolomieten zou zich wellicht beter     
    thuis voelen in en tussen de tufstenen - misschien moet ik daar een stekje proberen.

2) Scutelaria japonica indica zaait zich ook vrijelijk uit maar kreeg hier afgelopen winter rake klappen..  :(

3) Dianthus "Dainty Dame"
Harelbeke-West-Vlaanderen