Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Lida Lourens

#330
Wel kijken.....niet een gokje wagen?
Ik zal een hint geven.
De bloemkleur is blauw. Bloeit op het naakte hout.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Wim Boens

Citaat van: Lida Lourens op  3 september 2012, 19:53:34
Wel kijken.....niet een gokje wagen?
Ik zal een hint geven.
De bloemkleur is blauw.Bloeit op het naakte hout.

Die ken ik niet hoor Lida, ik ken heel weinig van bomen en bij een blauw bloeiende boom denk ik onmiddellijk aan een Jacaranda (wat het niet is!)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lida Lourens

Dat klopt inderdaad Wim, het is geen Jacaranda.
Het blad is vrij groot en indien je de opgekomen zaden telkens bij de grond afknipt, worden de bladeren steeds groter.
Ik zal eens gaan zoeken of ik een foto heb van de bloeiende boom.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Lida Lourens op  3 september 2012, 20:33:38
Dat klopt inderdaad Wim, het is geen Jacaranda.
Het blad is vrij groot en indien je de opgekomen zaden telkens bij de grond afknipt, worden de bladeren steeds groter.
Ik zal eens gaan zoeken of ik een foto heb van de bloeiende boom.

Toch geen Cercis Lida ? (ook wel Judasboom genoemd zeker ?)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

#334
Dat moet de Paulownia tomentosa zijn, denk ik,

Lida Lourens

Heel juist Gerrit. Mijn complimenten.
foto 1 en 2: Dat is de Cersis siliquastrum Kris
foto 3 en 4: Dat is de Paulownia tomentosa, links ervan staat de Gymnocladus dioicia,(doodsbeenderenboom) een boom die zeer laat zijn blad verkrijgt,
                 maar erg veel werk geeft om het blad op te ruimen.Het blad is dubbel geveerd en wel 80 tot 100 cm. groot. Eerst valt het blad en dan de twijg
                 waaraan het blad bevestigd is. Al die twijgjes opruimen gedurende de wintermaanden heeft ons doen besluiten de boom te kappen in de herfst
                 van 2011.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

Sorry Lida, ik zie er niets van. Kun je wat duidelijker met je foto zijn? En is de foto van eergisteren een stekje?

Lida Lourens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  3 september 2012, 22:02:48
Dat moet de Paulownia tomentosa zijn, denk ik,

De kleur van de bloem is wel wat aan de paarse kant Gerrit vergeleken met de bloemen in onze boom.
Die zijn echt hemels blauw, daarom is het maken van een foto ook erg moeilijk tegen een blauwe lucht.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  3 september 2012, 22:54:08
Sorry Lida, ik zie er niets van. Kun je wat duidelijker met je foto zijn? En is de foto van eergisteren een stekje?
Ik zal zoeken naar een betere foto.
De eergisteren geplaatste foto is geen stek. Het is een afgewaaide bloemknop.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Dit is ook een bloeiende Paulownia, maar bij een goede vriendin met een schitterende tuin van ruim 3,5 hectare.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

Oke, omdat het zo stil is, dan maar een kwis-vraagje.
Wie kent deze bloem?

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 20 november 2012, 19:56:22
Oke, omdat het zo stil is, dan maar een kwis-vraagje.
Wie kent deze bloem?
passiflora?

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 20 november 2012, 19:56:22
Oke, omdat het zo stil is, dan maar een kwis-vraagje.
Wie kent deze bloem?

Tragopogon porrifolius
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lida Lourens

Een goede gedacht Gerrit en een leuke foto van een schitterende bloem, maar.........geen idee wat het zou kunnen zijn.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Kris De Raeymaeker

Tragopogon zat ook in mijn hoofd maar ik kan er zeker geen tweede naam aan toevoegen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "