Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:27:12
Citaat van: Cor van Kapel op 17 december 2012, 22:09:23
Volgens mij een Sneeuwklokje ))4, Danny.

Peis het nie Cor  :-X

Cor,
Was een goede poging maar Kris heeft gelijk het gaat zeker niet om een Galanthus  :-X :-X :-X
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:26:06
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:03:58
Allée beste VRVers ik zal ook eens een kwisvraagje stellen ?
Om welke plant gaat het op bijgevoegde foto ?

Wat ?  :o Gaat dat kreng bij jouw bloemen ?  

Kreng ?
Graag een beetje respect voor mijn planten hé.
Zijn er nog mensen die een gokje willen wagen ?
De komende dagen gaan jullie allicht het antwoord in een ander topic zien verschijnen.
Maar voorlopig is mijn antwoord  ::) :-X
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:48:02
Kreng ?
Graag een beetje respect voor mijn planten hé.
Zijn er nog mensen die een gokje willen wagen ?
De komende dagen gaan jullie allicht het antwoord in een ander topic zien verschijnen.
Maar voorlopig is mijn antwoord  ::) :-X

Ik wil wel een gokje wagen ....mag ik ? Of moet ik zwijgen ?  :P
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:50:49
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:48:02
Kreng ?
Graag een beetje respect voor mijn planten hé.
Zijn er nog mensen die een gokje willen wagen ?
De komende dagen gaan jullie allicht het antwoord in een ander topic zien verschijnen.
Maar voorlopig is mijn antwoord  ::) :-X

Ik wil wel een gokje wagen ....mag ik ? Of moet ik zwijgen ?  :P

Ik heb ergens wel het gevoel dat jij weet over welke plant het gaat.
Bedwing je dan nog maar even met je gok hé.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Gerrit Roest

Lijkt op een Narcissus maar de narcis soorten die nu zouden kunnen bloeien zijn cantabricus en romieuxii en die hebben veel smaller blad.
Sternbergia zou kunnen, maar welke soort? dan gok ik op S. sicula.
Wat is trouwens het verschil tussen S. lutea en S. sicula? (deze vraag mag ook beantwoord worden ook al is het antwoord op het kwisvraagje niet goed).
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Luc Gilgemyn

 -5(  Hij doet mij ook aan een Narcissus denken, Danny en dan ken ik maar één trompetbloemige die zó vroeg kan zijn...  )1)

Jij hebt toch niet de moeilijk te vinden Narcissus "Cedric Morris" op de kop getikt, of toch ??  8)) 8))
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 december 2012, 08:44:39
-5(  Hij doet mij ook aan een Narcissus denken, Danny en dan ken ik maar één trompetbloemige die zó vroeg kan zijn...  )1)

Jij hebt toch niet de moeilijk te vinden Narcissus "Cedric Morris" op de kop getikt, of toch ??  8)) 8))

??? ))8 ))4 :-X
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 december 2012, 23:18:18
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:50:49
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:48:02
Kreng ?
Graag een beetje respect voor mijn planten hé.
Zijn er nog mensen die een gokje willen wagen ?
De komende dagen gaan jullie allicht het antwoord in een ander topic zien verschijnen.
Maar voorlopig is mijn antwoord  ::) :-X

Ik wil wel een gokje wagen ....mag ik ? Of moet ik zwijgen ?  :P

Ik heb ergens wel het gevoel dat jij weet over welke plant het gaat.
Bedwing je dan nog maar even met je gok hé.

Kris, laat die gok van jou maar komen.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Zijn er nog mensen die een gokje willen wagen ?
Wim, misschien wil jij wel eens een poging doen ?
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Luc Scheldeman

#369
Bloemkleur is wit ? 
Sternbergia candida, maar dan wel hééél vroeg.
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Danny De Raeymaeker op 18 december 2012, 11:47:12
Zijn er nog mensen die een gokje willen wagen ?
Wim, misschien wil jij wel eens een poging doen ?
Citaat van: Luc Scheldeman op 18 december 2012, 13:02:02
Bloemkleur is wit ? 
Sternbergia candida, maar dan wel hééél vroeg.

Ik denk dat Luc al het correcte antwoord heeft gegeven...  10))
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

#371
Het is volgens mij inderdaad deze Turkse schoonheid ....die ik een kreng heb genoemd omdat ze bij mij weigert te bloemen .
Fantastisch resultaat trouwens ! Proficiat want niet gemakkelijk in bloem te krijgen in onze contreien ...  
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 18 december 2012, 13:02:02
Bloemkleur is wit ? 
Sternbergia candida, maar dan wel hééél vroeg.

Hier heb ik een beetje loof boven Luc , maar de rest wordt maar weer bang afwachten ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

Bij mij staan ze 1cm hoog. Onverwarmd uiteraard.
Waarom zeg je bang afwachten.  Winterhardheid is toch geen probleem ?
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 18 december 2012, 18:20:49
Bij mij staan ze 1cm hoog. Onverwarmd uiteraard.
Waarom zeg je bang afwachten.  Winterhardheid is toch geen probleem ?

Neen helemaal niet Luc ....het bang afwachten slaat op het feit of ze nu eindelijk eens willen bloemen...Dat weigeren ze systematisch de laatste jaren !
Trouwens hier ook niet veel meer dan die centimeter . Mijn broer zijn kas en tuin zijn warmer , ligt heel erg beschut !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "