Niet winterharde cactussen, succulenten, caudiciformen

Gestart door Kris De Raeymaeker, 25 juli 2010, 11:54:22

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Verweij

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 december 2013, 17:00:13
Die voorzitters toch hé Wim !!  ))8 ))8 ))8 --11
De pottekes zien er wel veelbelovend uit !!

"Levende Stenen" - nu wacht ik nog tot Jan Foucquaert daarmee begint... alhoewel... vooraleer hij er in zou kunnen boren zal er toch nog wat geduld nodig zijn...   )--1
Jan bouwt er wel een muurtje van, hoor. ;D

Kris De Raeymaeker

Een prachtige winterbloeier onder de mesems is deze Cerochlamys pachyphylla . Gegarandeerd winterplezier verzekerd .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 januari 2014, 20:24:09
Een prachtige winterbloeier onder de mesems is deze Cerochlamys pachyphylla . Gegarandeerd winterplezier verzekerd .....
Zeker prachtig, Kris.

Johan Keulemans

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

De Echinofossulocactussen beginnen er ook aan.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

Gerrit Roest

Weer niet gelukt!!! Vandaag niet genoeg zon om de bloemen van deze Trichodiadema densum te openen. Dat gaat al de hele week zo, te laat thuis of geen zon of geen tijd of niet aan gedacht. Het is de eerste keer dat er op deze plant zoveel bloem(knoppen) staan.
[attachimg=1]
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Roest op  6 april 2014, 21:11:20
Weer niet gelukt!!! Vandaag niet genoeg zon om de bloemen van deze Trichodiadema densum te openen. Dat gaat al de hele week zo, te laat thuis of geen zon of geen tijd of niet aan gedacht. Het is de eerste keer dat er op deze plant zoveel bloem(knoppen) staan.
[attachimg=1]

Je houdt de spanning er in Gerrit !  :P
Nog steeds geen succes ??  :-\
Anders kan je morgen niet naar Utrecht en moet je thuis blijven om een foto te nemen !  --19
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Roest

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 april 2014, 09:18:33
Citaat van: Gerrit Roest op  6 april 2014, 21:11:20
[attachimg=1]

Je houdt de spanning er in Gerrit !  :P
Nog steeds geen succes ??  :-\
Anders kan je morgen niet naar Utrecht en moet je thuis blijven om een foto te nemen !  --19

Luc,  ))4 ik lees jouw bericht pas vandaag en wat jij gisteren als morgen bedoeld is dus ook vandaag, morgen is zondag en dan is er in Utrecht niets te doen daarom ben ik vandaag geweest. En ik zal morgen nog eens even in de kas kijken naar mijn Trichodiadema.
Gerrit Roest

Luc Gilgemyn

Johan Keulemans

Gerrit Roest

Mammillaria crucigera
Mammillaria Perez-de-la-rosae
Strombocactus disciformis 2x
Gerrit Roest

Kris De Raeymaeker

Mooie soortjes Gerrit .

Hier mijn favoriete Mammillaria ..........nl. luethyi.
Miniplantje dat in een potje van diameter 5.5 cm staat met maxibloemen. Het plantenlichaam(pje) helemaal verstopt onder de bloemen. 

Luc Gilgemyn

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 27 april 2014, 09:07:56
Weer zo'n juweeltje Kris !  -6(

Zo is dat Luc en moest je zien hoe klein de plant zelf maar is (planten lichaam circa 1.5 cm in diameter).........de natuur is vaak zo verbazend.
Is trouwens een soort die maar pas in 1996 is beschreven en dus pas daar net voor gevonden in de natuur .