Gert Hoek's tuin

Gestart door Gert Hoek, 22 april 2012, 15:18:40

Vorige topic - Volgende topic

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Gert Hoek op  8 oktober 2014, 12:35:08
Citaat van: Jan Tholhuijsen op  3 oktober 2014, 22:16:50
Gert, ik heb je topic vanavond eens doorgenomen, klasse man je tuin en alles klop. Mooi gedaan.  ((12  Ik ben nog maar een maandje op het forum, dus heb nog veel huiswerk te doen en probeer iedere avond een topic door te nemen om zo de forumleden beter te leren kennen.  Jou ken ik nu een beetje beter. Groetjes Jan

Hoi Jan, ik volg jouw activiteiten ook op het forum en volgens mij hebben we elkaar ook getroffen op de plantenmarkt en heb je zelfs planten bij mij gekocht. En je bent ook altijd welkom om een keer de tuin te bezoeken, meestal valt de opentuinen-dag van de NRV in de meivakantie en dan doe ik niet mee. Maar op afspraak kun je altijd een keer naar Dronten komen.

Dat klopt Gert, ik heb bij jou partijtje planten gekocht. (jij heb ze toen voor me bewaard) Ben mijn tuin nog aan het inrichten, pas voor het tweede jaar hier bezig. (maar 400 m²) Voorheen in Tsjechie gezeten met 3600 m².   Zie https://www.youtube.com/watch?v=C_00OAoa51I.

Heb nu een tufrotsje gemaakt, en bij Bart 75 saxen gekocht.

Heb jij nog iets wat ik erin kan zetten, ik zoek nog wat voor het stukje crevice in de tuf en mijn andere crevice van leisteen. (beide in de zomer veel zon.)
en verstuur jij ze ook, want langskomen ???  vanuit Roosendaal is het 165 km.

Omgeving Roosendaal

Gert Hoek

Citaat van: Jan Tholhuijsen op  8 oktober 2014, 12:45:33
Citaat van: Gert Hoek op  8 oktober 2014, 12:35:08
Citaat van: Jan Tholhuijsen op  3 oktober 2014, 22:16:50
Gert, ik heb je topic vanavond eens doorgenomen, klasse man je tuin en alles klop. Mooi gedaan.  ((12  Ik ben nog maar een maandje op het forum, dus heb nog veel huiswerk te doen en probeer iedere avond een topic door te nemen om zo de forumleden beter te leren kennen.  Jou ken ik nu een beetje beter. Groetjes Jan

Hoi Jan, ik volg jouw activiteiten ook op het forum en volgens mij hebben we elkaar ook getroffen op de plantenmarkt en heb je zelfs planten bij mij gekocht. En je bent ook altijd welkom om een keer de tuin te bezoeken, meestal valt de opentuinen-dag van de NRV in de meivakantie en dan doe ik niet mee. Maar op afspraak kun je altijd een keer naar Dronten komen.

Dat klopt Gert, ik heb bij jou partijtje planten gekocht. (jij heb ze toen voor me bewaard) Ben mijn tuin nog aan het inrichten, pas voor het tweede jaar hier bezig. (maar 400 m²) Voorheen in Tsjechie gezeten met 3600 m².   Zie https://www.youtube.com/watch?v=C_00OAoa51I.

Heb nu een tufrotsje gemaakt, en bij Bart 75 saxen gekocht.

Heb jij nog iets wat ik erin kan zetten, ik zoek nog wat voor het stukje crevice in de tuf en mijn andere crevice van leisteen. (beide in de zomer veel zon.)

Ik heb vast wel iets van je gading, nog zo'n kleine 200 planten op voorraad, maar ik heb (nog) geen up-to-date lijst en ik verstuur geen planten. De enigste mogelijkheid is dan "aan de kraam" of een bestelling afhalen in Utrecht tijdens de verkoopdagen.

Cor van Kapel

Citaat van: Gert Hoek op  8 oktober 2014, 13:02:53
De enigste mogelijkheid is dan "aan de kraam" of een bestelling afhalen in Utrecht tijdens de verkoopdagen.
Wil me met jullie koop/verkoop niet bemoeien ))8, maar 18 oktober a.s. hebben we nog een lezing in De Bilt, misschien was u beiden wel van plan daar naar toe te gaan _08.

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Cor van Kapel op  8 oktober 2014, 13:56:36
Citaat van: Gert Hoek op  8 oktober 2014, 13:02:53
De enigste mogelijkheid is dan "aan de kraam" of een bestelling afhalen in Utrecht tijdens de verkoopdagen.
Wil me met jullie koop/verkoop niet bemoeien ))8, maar 18 oktober a.s. hebben we nog een lezing in De Bilt, misschien was u beiden wel van plan daar naar toe te gaan _08.
Ga jij daar naar toe Gert??
Omgeving Roosendaal

Bart Moerland

Ha.....eindelijk een dak!

-1(
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Gert Hoek

Om even de discussie ( Vlaams versus Nederlands over kassen, serre, etc )uit het topic Cyclamen op te laaien.
Ik heb de nieuwe muurkas, esthetisch goed ingepast in de tuin en onverwarmd, opgedeeld in een helft vorstvrij ( verwarmd maar onesthetisch door het noppenfolie) en een helft ( beschut tegen de koude wind met eventueel vorst  ) maar nog steeds aardig esthetisch.

kris benieuwd wat je hiervan maakt?

Gert Hoek

Foto van gedeelde kas/serre/veranda/.......

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Gert Hoek op 23 november 2014, 12:44:26

Mooi werkplaats Gert  ((12
Omgeving Roosendaal

Gerard Verweij

Citaat van: Jan Tholhuijsen op 25 december 2014, 15:19:19
Citaat van: Gert Hoek op 23 november 2014, 12:44:26

Mooi werkplaats Gert  ((12
Ja, Jan, ik kijk nu al uit naar de open tuindagen.  3))

Peter Rijntjes

Gert, ik heb je een PB'tje gestuurd........

)))3

Gert Hoek

Voorbereidingen volgende week zaterdag; trap op, trap af, planten fatsoeneren, etiketten schrijven etc

AdminWim

Citaat van: Frankie Wulleman op 29 augustus 2015, 14:38:41
Citaat van: Gert Hoek op 29 augustus 2015, 12:05:20
Dat plaatsen zonder te resizen is machtig makkelijk, maar met foto's gemaakt met de Ipad gaat er nogwel eens iets mis ))2 :-X -2(

Ah,kijk, ik dacht al, die potjes hebben precies geen last van de zwaartekracht,  ))4

Heren, als je de foto ondersteboven neemt, dan wordt hij ook ondersteboven gepost...resizen kan, de onderkant of bovenkant van een plant herkennen kan voorlopig nog niet  ;D  ;D Maar bij deze heb ik de zwaartekracht terug aangezet!  ;)

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Gert Hoek op 29 augustus 2015, 12:03:30
Voorbereidingen volgende week zaterdag; trap op, trap af, planten fatsoeneren, etiketten schrijven etc

Ben benieuwd wat je bij je hebt Gert. Tot zaterdag ((14
Omgeving Roosendaal

Cor van Kapel

Citaat van: Gert Hoek op 29 augustus 2015, 12:03:30
Niet gefatsoeneerd en/of zonder etiket kopen we natuurlijk niks van je Ger, dus doe nog maar ff door !! --11 ((3

Gert Hoek

Cor en Jan ik ben bijna klaar, zo'n 16 kisten, waarvan een paar met speciaalkes: Adonis brevistyla, Petunia patagonica, Convolvulus suendermannii, Centaurea bagadensis -compact form- Beesia calthifolia etc.........dusssss