Galanthus 2015-2016

Gestart door Ruben Billiet, 18 september 2015, 20:39:14

Vorige topic - Volgende topic

Ruben Billiet

Prachtig Poc Wim!

Met de zon stonden de Galanthussen zeer mooi vandaag

Galanthus gracilis ex ruby hall
Galanthus 'Midge'
Galanthus nivalis 'Blonde Inge'
Galanthus nivalis 'Doncaster Double Sharlock'

Ruben Billiet

Galanthus nivalis 'La Moriniere' 
Galanthus nivalis ' Robert Wijnen'
Galanthus plicatus 'Ea Bowles'
Galanthus plicatus 'Spindlestone Surprise'

Ruben Billiet

Galanthus - 3 onbenaamde selecties van mezelf - Rb 03, RB 08 en RB 09
Galanthus 'Trymposter'

Ruben Billiet

Galanthusborder - met veel andere 'schaduwplanten'

Valentin Wijnen

Amai, Ruben dat ziet er fraai uit!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Ruben Billiet

Thx valentin! Je moet eens afdraaien hé , altijd welkom!!  ((12
Enige doorn in het oog zijn de te opzichtige labels, maar ben ze stuk per stuk aan het vervangen in aluminium labels die ik stuk dieper kan steken en zo minder opvallend zijn.

Eddy Tijtgat

Het seizoen loopt op zijn einde, maar toch nog een aantal bloeiers gevonden.
Foto 1: een gedrongen nivalis vondst.
Foto 2 en 3: G.scharlockii met stevige bloemen, die boven de bladeren bloeien.
Foto 4: een Galanthus-vondst met zeer lange tepalen.

Eddy Tijtgat

Nog 4 vondsten van vorige jaren, waaronder een 'Blonde Inge'-type, maar veel groter.

Eddy Tijtgat

En voor Valentin nog eens een foto van Galanthus 'Green Epaulet'. De groep is zich goed aan het uitbreiden...
Foto 2 en 3: een nivalis-vondst die laat op het jaar is en makkelijk aangroeit. Naamwaardig...? Eén van mijn favorieten...
Foto 4: een stabiele nivalis-vondst met 4 tepalen.

Ruben Billiet

Heel mooi die 'Green epaulet' Eddy! Kijk er toch naar uit om deze hier te groeien  ((12

Enkele laatbloeiende g's

Galanthus 'Fiona's Mc Kenzie'
Galanthus 'Hugh Mc Kenzie'
Galanthus nivalis 'Doncaster Double Charmer'
Galanthus eigen onbenaamde vondst

Ruben Billiet

Galanthus plicatus 'Greenpeace'

Wim Boens

De laatste van de Poolse onbenaamde vormen begint er nu pas aan.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Eddy Tijtgat

Citaat van: Wim Boens op 12 maart 2016, 19:21:02
De laatste van de Poolse onbenaamde vormen begint er nu pas aan.
Mooie tekening binnenin, Wim. Maar is die niet even duidelijk bij iedere bloem (zie eerste foto)?

Wim Boens

Citaat van: Eddy Tijtgat op 12 maart 2016, 19:33:34
Citaat van: Wim Boens op 12 maart 2016, 19:21:02
De laatste van de Poolse onbenaamde vormen begint er nu pas aan.
Mooie tekening binnenin, Wim. Maar is die niet even duidelijk bij iedere bloem (zie eerste foto)?

Nee, dit kenmerk is niet stabiel ofwel vervloeit de tekening na enkele dagen..zal het eens in de gaten moeten houden!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Vreemd...een gele zaailing terwijl ik niet eens gele in de tuin heb. Eens in de gaten houden of hij stabiel blijft. Als dat zo is,zal ik hem'Golden Lighterfield' noemen,  --11
Lichtervelde, West-Vlaanderen