Galanthus 2015-2016

Gestart door Ruben Billiet, 18 september 2015, 20:39:14

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 12 maart 2016, 22:47:45
Vreemd...een gele zaailing terwijl ik niet eens gele in de tuin heb. Eens in de gaten houden of hij stabiel blijft. Als dat zo is,zal ik hem'Golden Lighterfield' noemen,  --11

Een plezante verrassing Frankie .....hopelijk blijft hij geel de komende jaren .....
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

super Frankie!! bijhouden en kijken of hij stabiel is  ((12 ((12

Ruben Billiet

Galanthusborder vs. droge rotstuin

De galanthussen laten hun laatste 'kleur' zien en geven de fakkel door aan vele andere bloeiers

Eddy Tijtgat

Citaat van: Frankie Wulleman op 12 maart 2016, 22:47:45
Vreemd...een gele zaailing terwijl ik niet eens gele in de tuin heb. Eens in de gaten houden of hij stabiel blijft. Als dat zo is,zal ik hem'Golden Lighterfield' noemen,  --11
Ziet er goed uit Frankie en dan nog een mooie groene bloeistengel.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Frankie Wulleman op 12 maart 2016, 22:47:45
Vreemd...een gele zaailing terwijl ik niet eens gele in de tuin heb. Eens in de gaten houden of hij stabiel blijft. Als dat zo is,zal ik hem'Golden Lighterfield' noemen,  --11




Wie weet heb jij ook kabouters in de tuin en is dit hun werk . Vraag eens raad aan Johan K.

Ruben Billiet

De Galanthussen gaan stilaan over maar worden vervangen door zoveel ander moois  ((3

Frankie Wulleman

De sneeuwklokjes hebben erg lang gebloeid dit voorjaar, ze deden het beter dan veel andere voorjaarsgewasjes. De milde winter had geen invloed op ze. Dit is één van de laatste hier, G. 'April Fool'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Toch een maand te vroeg Frankie !  ;)

De meeste vroege bolgewasjes zijn overigens aan een heel lange bloeiperiode toe dit jaar Frankie.  De aanhoudende koelte rekt de bloeitijd gevoelig uit !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Galanthus 'Elfin' in goed gezelschap.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 25 maart 2016, 09:08:16
Galanthus 'Elfin' in goed gezelschap.

))4  Waar heb ik die nog gezien ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2016, 10:25:38
))4  Waar heb ik die nog gezien ??

Tja, vaak is het de hemel op aarde  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Ruben Billiet

Prachtige combinatie Wim

Hier zijn de laatste van het seizoen aan het bloeien

Galanthus nivalis 'Virescent'
Galanthus 'Byfield Special'
Galanthus nivalis 'April fool'

Herman Mylemans

Vorig weekend bij Herman Geers in Boskoop had er iemand Galanthus 'Polar Bear' bij. De bloemen gaan wel helemaal open en 's avonds terug dicht. De bladeren zitten in elkaar gevouwen, het ene blad omsluit het andere. Mag ik hieruit besluiten dat het een late vorm van elwesii is? Of is het een vorm van ikariae?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Ruben Billiet

elwesii is het Herman! Geselecteerd omdat hij witter zou zijn dan wit??  ))4

Herman Mylemans

#209
Citaat van: Ruben Billiet op 26 maart 2016, 10:29:16
elwesii is het Herman! Geselecteerd omdat hij witter zou zijn dan wit??  ))4
Bedankt Ruben, het was een koopje 5 bollen in 1 pot voor 6,5â,¬. Ik dacht dat zijn grootte ook iets met de naam te maken had. De bloeitijd is wel heel laat voor elwesii.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be