Ranunculaceae

Gestart door Gert Hoek, 18 april 2012, 21:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Adonis brevistyla begint er aan.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Adonis ramosa in de startblokken.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 14 januari 2017, 14:31:14
Adonis ramosa in de startblokken.

:o  wat ontstellend vroeg !  Hopelijk krijgt hij er met de kale vorst van volgende week geen spijt van.  --6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 januari 2017, 15:20:09
Citaat van: Wim Boens op 14 januari 2017, 14:31:14
Adonis ramosa in de startblokken.

:o  wat ontstellend vroeg !  Hopelijk krijgt hij er met de kale vorst van volgende week geen spijt van.  --6

Desnoods "nen aker" bladeren erover!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 14 januari 2017, 16:41:52
Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 januari 2017, 15:20:09
Citaat van: Wim Boens op 14 januari 2017, 14:31:14
Adonis ramosa in de startblokken.

:o  wat ontstellend vroeg !  Hopelijk krijgt hij er met de kale vorst van volgende week geen spijt van.  --6

Desnoods "nen aker" bladeren erover!

Lijkt mij geen slecht idee Wim !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Wim Boens op 14 januari 2017, 14:31:14
Adonis ramosa in de startblokken.

Ziet er veelbelovend uit Wim ..... ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Super mooi Wim!
Hier staan de amurense cv in hetzelfde stadium  ((12

Wim Boens

Citaat van: Danny Bonnez op 14 januari 2017, 19:12:52
Ziet er veelbelovend uit Wim ..... ((12

((12

Citaat van: Frankie Wulleman op 14 januari 2017, 21:37:39
Nu al ?!?!

Ja, ietsje vroeger dan vorig jaar.

Citaat van: Ruben Billiet op 14 januari 2017, 22:14:37
Super mooi Wim!
Hier staan de amurense cv in hetzelfde stadium  ((12

Enkel 'Fukujukai' staat nog verder. Mijn andere cultivars staan in pot en overdekt en die staan ook ongeveer even ver als die A. ramosa.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Vandaag nog eens in de tuin gelopen en daar vastgesteld dat ook hier A. 'Fukujukai' al de boven de grond begint te komen. Spannend!

Intussen doet R. alpestris een schuchtere poging.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 januari 2017, 22:00:54


Intussen doet R. alpestris een schuchtere poging.

Ziet er heel goed uit , Frankie  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Hier laat Adonis 'Chichibu beni' zijn eerste kleurtjes zien

Danny Bonnez

Citaat van: Ruben Billiet op 18 januari 2017, 16:16:11
Hier laat Adonis 'Chichibu beni' zijn eerste kleurtjes zien

Heel aardig , Ruben , heeft geen last van de kou zo te zien .....
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Danny, neen inderdaad geen last van de kou. Staat dan ook binnen in een onverwarmde garage (omdat hij in pot staat).
Heb deze chichibu beni al langer maar doet het voor het eerst een stuk beter door te verplanten in pot in een nieuw mengsel.

Wim Boens

In de knop zijn ze ook wel interessant...

Adonis 'Beni Nadeshiko'
Adonis 'Kin Pukurin'
Adonis 'Kinsekai'
Adonis 'Kousei'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270