Lewisia

Gestart door Hugo Van Woensel, 29 januari 2013, 22:19:46

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Lewisia 'Marianne Sunset Glow' doet ook weer een rondje ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Veel minder opvallend dan ons Marianne op de voorgaande foto, je zou het bij deze bijna over een verlegen kleurtje kunnen hebben: Lewisia 'Little Snowberry'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 21 mei 2026, 08:48:37Lewisia 'Marianne Sunset Glow' doet ook weer een rondje ...
En nu in full force ...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 mei 2026, 10:37:47
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 21 mei 2026, 08:48:37Lewisia 'Marianne Sunset Glow' doet ook weer een rondje ...
En nu in full force ...

Ja, Philip van Hilst heeft hier wel een superkleurtje geproduceerd (even zonnebril opzetten  8) ), hij is hier nog net niet zo ver, hij stond in de veranda zowat de hele winter te bloeien.  :o

Hier bloeit een oranje exemplaar ooit uit Tsjechië mee gekomen van bij Antonin Kupka.

Lewisia x longipetala 'Little Mango' op kruissnelheid.

Het eerste bloempje op Lewisia pygmea doet zijn naam eer aan..
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Mooie Lewisia's Luc ! Hier ook nog steeds een aantal in bloei ...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 10:23:54Mooie Lewisia's Luc ! Hier ook nog steeds een aantal in bloei ...

Schitterend Kris, heb ik je in de loop der jaren dan besmet met 'Lewisia-itis' ??  ;D

Ik heb er ook nog enkele :
Lewisia x longipetala 'Little peach'

Lewisia x longipetala 'Tutti Frutti' 2 x
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 10:23:54Mooie Lewisia's Luc ! Hier ook nog steeds een aantal in bloei ...
Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:38:02Schitterend Kris, heb ik je in de loop der jaren dan besmet met 'Lewisia-itis' ??  ;D
Ik heb er ook nog enkele :
Lewisia x longipetala 'Little peach'
Lewisia x longipetala 'Tutti Frutti' 2 x

In mijn beginjaren (begin jaren negentig )had ik er ook wel verschillende Luc. De meeste kwamen toen van Herman LP. Ze waren toen erg in de mode, ook op cactusbeurzen ed. Maar in de tuin verdwenen ze op den duur en mijn interesse in dit geslacht raakte op een zijspoor...En jij bent inderdaad degene die me opnieuw heeft besmet !  -2(  -2(  Door er bij  jou regelmatig weer in contact mee te komen sprong het sluimerende virus weer over en werd gevoed als nooit te voren... ;D  ;D
Ik moet zeggen dat ik in het begin wel moest zoeken naar een geschikte plek en methode maar het lijkt erop dat ik daar weer beter in geslaagd ben ...