Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Als bloem van deze Stenocactus (of Echinofossulocactus )heb je het ook niet onder de markt om je te tonen ....
Mooi Kris!Hier stond Echinopsis subdenudatum afgelopen week voor het eerst in bloei.Ik heb hem maar heel even gezien (hij bloeit maar 1 nacht + ochtend), maar wat een pracht!Op dit moment staan nog 3 bloemen in de startblokken.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 3 mei 2024, 10:20:43Als bloem van deze Stenocactus (of Echinofossulocactus )heb je het ook niet onder de markt om je te tonen .... Mooi Kris!Hier stond Echinopsis subdenudatum afgelopen week voor het eerst in bloei.Ik heb hem maar heel even gezien (hij bloeit maar 1 nacht + ochtend), maar wat een pracht!Op dit moment staan nog 3 bloemen in de startblokken. (Link naar bijlage)
Bedankt Mark!Afgelopen woensdagochtend stonden er weer een aantal in bloei. Het was per toeval dat ik nog even 's ochtends in de kas ging kijken.
Prachtig Kris!Hij bloeit relatief laat in het seizoen, of is door een nabloei?
Voor wie houd van cactussen met "structuur "zijn deze Gymnocalycium mihanovichii -vormen altijd een must ...Gymno's zijn inderdaad een interessante soort... zowel de structuur als de knoppen en bloemen.