Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op 23 juni 2014, 10:16:06
Deze echte hooggebergteplant met vele cultivars wordt nooit aangeplant in de rotstuin....vreemd, niet?

Doet me precies denken aan een bloempje van één of andere groente uit de moestuin van uw pa? Tomaat, pompoen? Groeien die in het hooggebergte? ((15
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Frankie Wulleman op 23 juni 2014, 18:42:40
Citaat van: Wim Boens op 23 juni 2014, 10:16:06
Deze echte hooggebergteplant met vele cultivars wordt nooit aangeplant in de rotstuin....vreemd, niet?

Doet me precies denken aan een bloempje van één of andere groente uit de moestuin van uw pa? Tomaat, pompoen? Groeien die in het hooggebergte? ((15

Je komt in de buurt, tomaat zit er zelfs heel dicht bij....
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op 23 juni 2014, 18:43:45
Citaat van: Frankie Wulleman op 23 juni 2014, 18:42:40
Citaat van: Wim Boens op 23 juni 2014, 10:16:06
Deze echte hooggebergteplant met vele cultivars wordt nooit aangeplant in de rotstuin....vreemd, niet?

Doet me precies denken aan een bloempje van één of andere groente uit de moestuin van uw pa? Tomaat, pompoen? Groeien die in het hooggebergte? ((15

Je komt in de buurt, tomaat zit er zelfs heel dicht bij....

Paprika?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Frankie Wulleman op 23 juni 2014, 18:46:58
Paprika?

Nope....maar blijf denken binnen dezelfde familie als tomaat (nachtschadefamilie)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op 23 juni 2014, 18:49:07
Citaat van: Frankie Wulleman op 23 juni 2014, 18:46:58
Paprika?

Nope....maar blijf denken binnen dezelfde familie als tomaat (nachtschadefamilie)

Ben nooit echt een groenteboer geweest  ;) Patat? Alruin?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Frankie Wulleman op 23 juni 2014, 19:20:48
Ben nooit echt een groenteboer geweest  ;) Patat? Alruin?

Tsss...een groententuin hoort het hart te zijn van elke tuin...het zorgt voor "gezondere" groenten op het bord  ;)  :P

Anyhow...alruin zou ik niet echt eten  :-X maar met patat zit je er patat op...het is inderdaad een aardappel, in dit geval Solanum tuberosum 'Vitelotte'. De aardappel is echt wel een hooggebergteplant uit de Andes.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Hee kwismastertje, je hebt het antwoord te snel gegeven. Alle Nederlanders zaten voor de buis he.
'k wist niet dat die er van dichtbij zo uitziet. Ze groeien hier bij miljoenen bij mij in de buurt, hectares vol met toekomstige patatten, nu net in bloei inderdaad.

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 23 juni 2014, 20:51:15
Hee kwismastertje, je hebt het antwoord te snel gegeven. Alle Nederlanders zaten voor de buis he.

Kijken jullie daar nog naar? Jullie winnen toch alles in groep B.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom


Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 23 juni 2014, 19:37:17
De aardappel is echt wel een hooggebergteplant uit de Andes.

Zeer zeker Wim ! Ik heb in Peru diverse soortjes gezien op grote hoogte ( plus 4000m ). Als mijn lezing later af geraakt zal ik meerdere soorten kunnen tonen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Deze twee "tranen" zie ik hier al enkele weken door het raam van achter mijn computer...iemand een idee wat het is? Foto is ook door het raam genomen, vandaar de slechte kwaliteit.
[attachimg=1]
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 28 juni 2014, 21:33:14
Deze twee "tranen" zie ik hier al enkele weken door het raam van achter mijn computer...iemand een idee wat het is? Foto is ook door het raam genomen, vandaar de slechte kwaliteit.

Lijken op bloemknoppen van een lelie ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juni 2014, 21:40:18
Citaat van: Wim Boens op 28 juni 2014, 21:33:14
Deze twee "tranen" zie ik hier al enkele weken door het raam van achter mijn computer...iemand een idee wat het is? Foto is ook door het raam genomen, vandaar de slechte kwaliteit.

Lijken op bloemknoppen van een lelie ?

Je zit al bij het juiste geslacht, de knoppen zijn momenteel 15 cm lang....
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 28 juni 2014, 21:54:33
Je zit al bij het juiste geslacht, de knoppen zijn momenteel 15 cm lang....

Ja maar dan ..........Lilium regale ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juni 2014, 22:08:27
Citaat van: Wim Boens op 28 juni 2014, 21:54:33
Je zit al bij het juiste geslacht, de knoppen zijn momenteel 15 cm lang....

Ja maar dan ..........Lilium regale ?

Nee...ik heb hem vorig jaar ook al in bloei gepost....
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270