Schattenjacht in de bleke bergen

Gestart door Frankie Wulleman, 15 december 2014, 21:59:33

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Op een rotsblok: Phyteuma sieberi. Ook dit is een meer dan aardige plant. Iemand die deze in de tuin heeft?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Cor van Kapel op 21 december 2014, 17:26:50
Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:11:22
De klassieker, Lilium martagon, met op de achtergrond, nogmaals de Sellagroep.
De winnende foto voor dit jaar  )4) )4) )4) )1) )1) 9)). Zéér mooie compo Frankie, m'n  )2) )2) )2) )2) )2).

Merci Cor, had ik het geweten dat je deze kan pruimen, dan had ik deze ingezonden voor de fotowedstrijd.  11)) Maar we moeten anderen ook nog eens kans gunnen, hé. Gerrit bijvoorbeeld,  5))

Frankie Wulleman

Citaat van: Jan Tholhuijsen op 21 december 2014, 17:25:12
Het leuke van deze reisverslagen (Frankie-Gerrit en andere) dat ik zo meereis. Het natuurlijk niet echt, maar toch, het geeft me toch het gevoel dat ik erbij ben.

Daar doen we het dan ook voor, hé Jan. Wat ben je met al die foto's als niemand ze kan zien? Blij te horen alleszins dat je het kan pruimen.

Frankie Wulleman

Citaat van: Cor van Kapel op 21 december 2014, 17:25:21
Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:01:38
Over serieus gesproken. Ik heb mij al serieus suf gezocht in diverse serieuze boeken welke serieuze plant dit zou kunnen zijn. Het is een vlinderbloemige...Lathyrus, Vicia, Astragalus? Welke serieuze mens weet wat dit opmerkelijke plantje zou kunnen zijn.
Ik zal eens een serieuze poging doen Frankie, Astragalus depressus. Heb hem daar dit voorjaar ook gezien.

Serieus Cor? Ik denk van niet. A. depressus blijft veel lager en heeft bloemen in één kleur: witgeel. Deze heeft bloemen in twee kleuren.

Jan Tholhuijsen

CiteerDe klassieker, Lilium martagon, met op de achtergrond, nogmaals de Sellagroep.

Frankie wordt die in het nederlands/vlaams ook wel turkse lelie genoemd. ik had hem in mijn vorige tuin
Omgeving Roosendaal

Frankie Wulleman

Citaat van: Jan Tholhuijsen op 21 december 2014, 17:39:26
CiteerDe klassieker, Lilium martagon, met op de achtergrond, nogmaals de Sellagroep.

Frankie wordt die in het nederlands/vlaams ook wel turkse lelie genoemd. ik had hem in mijn vorige tuin

Yep, dat is hem, Jan.

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:31:19
Merci Cor, had ik het geweten dat je deze kan pruimen, dan had ik deze ingezonden voor de fotowedstrijd.  11)) Maar we moeten anderen ook nog eens kans gunnen, hé. Gerrit bijvoorbeeld,  5))
Insturen kan nog Frankie, gisteren werd door het NRV-bestuur medegedeeld dat ze de inzendtermijn wederom verlengd hebben tot 15 januari. Maar of ik hem kan pruimen maakt voor de wedstrijd niet uit hoor, daar heb ik toch geen niets in de pap te brokkelen. Maar ik vind het loyaal van je dat je anderen ook een kans gunt 6)).

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:37:38
Serieus Cor? Ik denk van niet. A. depressus blijft veel lager en heeft bloemen in één kleur: witgeel. Deze heeft bloemen in twee kleuren.
Ja hoogte is moeilijk te zien op een foto, maar de kleur kan wel degelijk "witachtig of lichtpaars" volgens Grey-Wilson.

Danny Bonnez

[attachimg=3]

Jazeker Frankie een klassieker waarvan je nooit genoeg van krijgt . Ook een plant die van kalk houdt en niet te veel zon . Enkele jaren geleden zag ik er honderden bij elkaar op een licht beschaduwde plaats in de Pyreneeën . Een moment dat ik niet vlug zal vergeten .
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

prachtige reeks weer Frankie.
die  Lilium martagon is zeker mooi.
Ik had hem ook in Frankrijk gezien vorig jaar.

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 21 december 2014, 19:52:16

[attachimg=3]

Jazeker Frankie een klassieker waarvan je nooit genoeg van krijgt . Ook een plant die van kalk houdt en niet te veel zon . Enkele jaren geleden zag ik er honderden bij elkaar op een licht beschaduwde plaats in de Pyreneeën . Een moment dat ik niet vlug zal vergeten .

Dat kan ik mij voorstellen, Danny, Lilium martagon is en blijft een plant die bewondering opwekt.

Frankie Wulleman

Met deze Pedicularis , waarschijnlijk P. elongata, sluiten we de Langkofeltrip af.
En nog een ferme mat van Silene acaulis.

Frankie Wulleman

De volgende trektocht zal ons naar een botanisch, rijke en bijzondere site brengen. Een plekje dat zo thuis hoort in het bijzondere rijtje van de Italiaanse Gaviapas en de Zwitserse Col du Sanetch. 6))

Gerard Verweij

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:31:19
Citaat van: Cor van Kapel op 21 december 2014, 17:26:50
De winnende foto voor dit jaar  )4) )4) )4) )1) )1) 9)). Zéér mooie compo Frankie, m'n  )2) )2) )2) )2) )2).

Als het de fotowedstrijd betreft, moet je Gerrit     -3)(      maar even met rust laten, Frankie    7))

Gerard Verweij

Heel mooie reeks overigens. Doooooorgaaaaaaaaaaan!  3)) 3)) 3))